ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اگر قصد اجاره آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت مبله در تهران را دارید با ایران ماوا تماس بگیرید

ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اگر قصد اجاره آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت مبله در تهران را دارید با ایران ماوا تماس بگیرید

ایران ماوا با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید واحدهای اقامتی کوتاه مدتی را در حین سفر خود به پایتخت انتخاب کنید. اجاره آپارتمان مبله رورانه یا هفتگی و یا ماهانه تخصص ماست. برای اجاره سوئیت مبله در تهران به سایت ما مراجعه و با انتخاب واحد مورد نظر با ما تماس بگیرید.

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
همسر کلنل شیل وضعیت سفارت انگلستان در دوره ی پادشاهی ناصرالدین را به خوبی بیان می کند. بر اساس گفته های وی قسمتی که به کوچه باغ ایلچی مربوط می شد، منزل سفیر بوده و کوچه پهن شمالی و جنوبی باغ سفارت بوده است و از محدوده کنونی‌اش برمی‌آید که مساحت باغ نسبتاً بزرگ بوده است که از طرف جنوب امروز از طریق کوچه‌ای موازی باغ ایلچی به میدان خیابان مولوی می‌رسد.
در مسیر بازگشت از سفارت انگلستان به میدان مولوی در ضلع جنوبی کوچه باغ ایلچی بک خانه ی بسیار وسیع بوده که در آن پارچه هایی از جنس تریکو بافته می شده است. اما قبل از این قضیه کاربری متفاوتی برای این خانه در نظر گرفته شده بود.
 خانه ی نامبرده یک مهمانخانه بود که جنبه ی سیاسی آن اقامت گریبایدوف و 11 نفر از همراهانش در آن بوده است. این افراد در شورشی که به فرماندهی میرزا مسیح تهرانی انجام پذیرفت همگی کشته شدند.
 همسر کلنل شیل که در بالاتر نیز به آن اشاره کردیم درباره ی این خانه سخن می گوید و کاربری دیگری از آن را به پیش می کشد. وی می گوید که این خانه مدتی محل کاشت گل و گیاه بوده است و همچنین در روز 13 فروردین مردم  برای سیزده به در کردن به باغچه ی این خانه می آمدند.
 از آنجایی که در هیچ کتابی و در هیچ منبعی به قتل گریبالدوف مفصلا اشاره نشده از این رو مجبوریم به توضیحی اجمالی و کوتاه درباره ی قتل این فرد روسی و همکارانش بسنده کنیم.
 در کتابی به نام تاریخ سیاسی ایران که به دست ابراهیم تیموری نوشته شده است درباره ی قتل گریبالدوف اجمالا توضیحاتی داده شده است که در زیر به آن اشاره می کنیم:
پس‌ازآن که گرجستان از دست ایرانی‌ها خارج شد و در دست روس‌ها قرار گرفت زن‌های بسیاری از گرجی‌ها در ایران بودند و به همسری با ایرانی‌ها درآمده بودند و در خانه‌های ایرانی زندگی می‌کردند.
پاسکیویچ فرمانده روسی فاتح این جنگ‌ها، گریبایدوف که از خویشان نزدیک خود و در ضمن از آزادیخواهانی بود که از گروه دسامبریست ها قرار داشت به ایران فرستاد تا این زن‌های گرجی اگر قصد بازگشت به گرجستان دارند کسی مزاحم آن‌ها نشود و بتوانند بازگشت کنند.
گریبایدوف چون به ایران آمد و آن تشریفات دربار ایران را دید، یعنی اموری که مخالف ایده و عقیده دسامبریستی او بود در انجام مأموریت خود سخت‌گیری کرد و حتی پاره‌ای از این زنان که همسر بزرگان ایرانی بودند و میل به بازگشت نداشتند، قول آن‌ها را نپذیرفت و گفت این‌ها از ترس همسران خود گفته‌اند که میل به بازگشت ندارند.
 برای صحت قول آن‌ها باید به خانه‌ای که من معین می‌کنم بیایند و بعد از یک شبانه‌روز توقف در آن خانه اگر قبول ماندن در ایران را کردند، آن‌وقت قول آن‌ها صادق است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
با این نظر دستور داد که آن‌ها را از خانه‌های شوهرشان به این خانه آورند. این عمل، برای ایرانی‌ها بسیار گران آمد و به فتوای میرزا مسیح تهرانی ریختن خون او واجب شد و مردمان حمله به خانه او کردند و از دیوارها به داخل منزل نفوذ کردند و گریبایدوف که سخت ترسیده بود و به دور اتاق‌ها می‌دوید که از دست حمله‌کنندگان رهایی یابد آخر به دام افتاد.
او و یازده نفر از همراهانش کشته شدند و بعد مردمان به در کاخ گلستان حمله کردند و دربار هم به ترس افتاد. خوش‌بختانه روس‌ها در این روزها با عثمانی‌ها در جنگ بودند و نمی‌توانستند در دو جبهه بجنگند و با تهدیدات شدید و عذرخواهی ایرانی‌ها قضیه بدون جنگ فیصله یافت.
باری، این منزل که در گذشته از بیرون آن را دیده بودم در دو سال قبل به‌عنوان گشاد کردن کوچه باغ ایلچی آن را خراب کرده‌اند؛ خانه‌ای که نشانه یک رویداد تاریخی و شورش مردمی است در برابر بی‌لیاقتی حاکمان در مواجه با خارجیان.
این متون نشان دهنده ی این است که شکست خوردن ایرانیان از روس ها چه تاثیر بدی در روحیه ی مردم ایران گذاشته بود.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا


منبع:www.iranmavaa.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۸:۳۸
ایران ماوا
برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
از جمله خیابان های نسبتا جدید تهران که به دست ناصرالدین شاه قاجار ساخته و پرداخته شده است می توان به خیابان مولوی اشاره کرد.
این خیابان که قبل از آن وجود خارجی نداشت زمانی ساخته شد که ناصرالدین تصمیم بر گسترش تهران گرفت.
وی برای این امر هزار و پانصد قدم از خیابان سپه با جهت شمال حرکت کرد تا مرز جدید تهران در آنجا تشکیل داده شود. از جهت جنوب نیز هزار قدم رفت. از شمال به مکان خیابان انقلاب کنونی می رسید و از جنوب نیز تا مکان شوش و مولوی فعلی امتداد می یافت. ناصرالدین شاه این تصمیم یعنی همان گسترش تهران را به سال 1284 هجری قمری گرفت.
قبل از اینکه ناصرالدین شاه اقدام به ساخت خیابان مولوی کند، این مکان محل قرارگیری برج و باروهای شاه تهماسب بوده است که این امر از روی نقشه های سال 1275 به نامهای کرشیش و حاجی نجم الملک تهران قابل استناد است.
سال اتمام ساخت خیابان مولوی را می توان بعد از 1384 هجری قمری دانست که نقشه های نامبرده شده مبین این قضیه اند.
 نام خیابان مولوی ابتدا اسماعیل بزاز نام داشت و وجه تسمیه ی آن نیز قرار داشتن یک بزازی که صاحب آن نام اسماعیل بزاز را به خود داشته است، بوده است.
روزنامه ی زمان ناصرالدین شاه یعنی خاطران اعتماد الساطنه اسماعیل بزاز را هنرپیشه ی زمان خود می داند، وی پس از مدتی به عتبات رفت و در آنجا از کاری که به گفته ی خودش تقلید درآورنده بوده است دست کشید.
نام خیابان مولوی در زمان پهلوی تغییر کرد و تا آن زمان به این خیابان اسماعیل بزاز می گفتند.
پس از آن همین نام مولوی بر خیابان گذاشته شد و تا امروز نیز این نام پابرجاست. شهرداری زمان رضاخان برای آباد کردن این خیابان نهایت تلاش خود را به کار برد. میدانی به نام محمدیه در این منطقه است که از زمان پهلوی اول باقی مانده است.
تا کنون به گوشه ای از سرگذشت خیابان مولوی اشاره کردیم اکنون درباره ی جنبه هایی از اهمیت آن توضیحاتی می دهیم:                    از لحاظ تاریخی این محله داراییک کلیسا می باشد که بسیار قدیمی است و در واقع اولین کلیسایی است که در تهران ساخته شده.
نام این کلیسا طاطاووس می باشد و در آن تعدادی قبر می توان یافت که در آنها خارجی های مسافر یا کارمندان سفارت ها مدفون هستند. بر روی قبور این افراد نامشان و همچنین تاریخ وفاتشان به زبان انگلیسی نوشته شده است.
 برای رسیدن به این کلیسا باید مسیر پیچ در پیچ و نسبتا سختی را طی کنید.
 طاطاووس در کوچه ای به نام ارامنه واقع شده که در زیر آدرس رفتن به آن را توضیح می دهیم:
 در پیاده‌رو غربی خیابان سیروس که به شمال غربی خیابان مولوی می‌رسد، نرسیده به میدان مولوی با دو کوچه برخورد می‌کنید؛ کوچه اول که نزدیک میدان است را رها کنید و به‌طرف شمال کمی بالا بیایید به کوچه‌ای برخورد می‌کنید و همچنین از پیاده‌رو خیابان سیروس خارج و داخل این کوچه شوید بازار حضرتی شروع می‌شود و این بازار با سقف پیش می‌رود تا به سبزه‌میدان برسد و این بازار کاروان‌سراهای متعددی دارد که نخستین آن‌ها از این مسیر کاروان‌سرای عالم شکن است.
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
 در این قسمت از این بازار به کوچه شرقی و غربی برخورد می‌کنیم که از لحاظ تاریخی واجد اهمیت است؛ به نام کوچه باغ ایلچی و در بعضی از اسناد این کوچه به نام کوچه ارامنه آمده است. با ورود به این کوچه اگر کمی به‌طرف غرب پیش بروید کوچه‌ای بسیار تنگ از این کوچۀ ارامنه به ‌طرف شمال مربوط می‌شود که در انتهای آن درسمت  چپ دری است متعلق به یک کلیسای ارمنی‌ها که در واقع همان طاطاووس است.
از جنبه ی سیاسی اهمیت اینمحله در زمان قاجار این بوده که در آن سفارت انگلستان قرار داشته است، این موضوع را می توان از روی گزارش نقشه های 1275 هجری و 1305 هجری اثبات کرد.
 موقعیت قرار گیری سفارت انگلیس به شکل زیر بوده است:
 از کلیسا که خارج شدید به سمت غرب حرکت کنید تا به وسط کوچه برسید، اگر چه امروزه این نقطه نیز به مانند بسیاری جاهای دیگر به منازل مسکونی تبدیل شده ولی قدیم سفارت انگلیس در این مکان بوده است.
 این سفارت توسط سر گور اوزلی به سال 1811 میلادی تاسیس شد که چند سال بعد یعنی در سال 1872 میلادی این سفارت به مکان فعلی اش یعنی خیابان ایران منتقل شد. قدیم ترها سه درخت بزرگ چناردر این منطقه وجود داشت که جدیدا از آن سه درخت دوتا نابود شده است و دیگری نیز رو به نابودی گذاشته است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۸:۳۷
ایران ماوا
امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
لویزان یکی از روستاهای اطراف تهران است که دارای قدمت بسیاری می باشد.
 این روستا یکی از توابع شمیرانات می باشد و از هر چهار جهت به یک منطقه خاص مربوط می شود، شرق این روستا مربوط به شیان، غرب مربوط به حسین آباد، جنوب متصل به تپه های شمس آباد و شمال نیز به ازگل مربوط می شود.
 معنی لغوی این روستا که در منطقه چهار شهرداری تهران واقع شده است محل تهیه شراب انگور می باشد.
 البته معنی غله کوفته هم به این کلمه نسبت داده می شود که خود این کلمه ها از کلمه های له آویزان و لویشان نشات گرفته اند.
اهالی روستای لویزان که در شش کیلومتری شرق تجریش هم واقع شده است پیرو پیشه هایی همچون زراعت و گاوداری بودند. علاوه بر این کارهای روستایی آنها در کارخانه ی اسلحه سازی و صنایع دفاعی نیز مشغول بوده اند. امروزه خانه های سازمانی در شمال لویزان به چشم می خورد که همگان آنرا با نام چهارصد دستگاه می شناسند.
بسیاری از اطلاعات مورد نیاز درباره ی لویزان را فردی به نام دکتر منوچهر ستوده در کتاب خود نوشته است، در زیر به اختصار به آن اشاره می کنیم:
اراضی این ده متعلق به آقای هروی(بصیرالدوله) است.
جمعیت این ده ۸۵۷ تن مرد و ۴۵۵ تن زن است که جمعاً به ۱۳۱۲ تن می‌رسند و بیشتر افراد بومی هستند.
 در جنوب شرقی ده تپه‌ای است که گورستان عمومی ده است و مرقد امام زاده‌ای بر بالای تپه است.
محصولات این دهکده غلات و حبوبات است.
 توت فرنگی و گیلاس دارد. محلی‌ها به گاوداری مشغولند. آب بهاره رودخانه شاه آباد به این‌جا می‌رسد و اهالی از آن استفاده می‌کنند.
 در شرق این آبادی چهارصد دستگاه ساختمان برای کارمندان و درجه داران ارتش ساخته شده‌است.
کتاب دیگری درباره ی لویزان اینگونه بیان می کند:
اراضی لویزان قسمتی در محدوده ۲۵ ساله افتاده و قسمتی خارج از محدوده است. جمعیتش در فرهنگ جغرافیایی ایران ۵۰۸ تن، و در فرهنگ آبادی‌های کشور ۱۹۱۰ تن در۳۸۰ خانوار ذکر گردیده‌است. سبب این اختلاف توسعه روزافزون این آبادی است. شغل اهالی زراعت است و جمعی در مهمات سازی کار می‌کنند.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
از جمله مکان های مهم امروزی که در لویزان پابرجاست می توانیم به دانشگاه تربیت دبیر رجایی، امامزاده پنج تن و یک حمام قدیمی که هنوز هم پابرجاست اشاره کرد. آب این منطقه از دو قنات به نامهای مبارک آباد و حاج قاسمی تامین می شود.
افراد بزرگی همچون دکتر علی رضاییان در لویزان زندگی می کرده اند. ساختمان های فرهنگی آموزشی لویزان عبارت اند از: دبستانهای دولتی پسرانه عمار و طلایه داران و دبستان دولتی دخترانه حقیقت .
دبستان‌های غیرانتفاعی ادب، متوسطه دوره اول دخترانه رحمانعلی شعبانی. متوسطه دوره اول غیرانتفاعی پسرانه ادب و شهیدان رضائیان. متوسطه دوره دوم دولتی دخترانه حضرت زهرا س و متوسطه دوره دوم غیرانتفاعی پسرانه ادب. علاوه بر این ها از جمله دیگر اماکن عمومی می توان به یک درمانگاه عمومی اشاره کرد که موقوف مرحوم مبارکی می باشد.
کتابی به نام جغرافیای تاریخی شمیران وجود دارد که در آن به معرفی شمیران و مناطق اطراف آن پرداخته شده است. در این کتاب امامزاده پنج تن به این شکل معرفی شده است:
بر فراز تپه‌ای که در مشرق جاده بین تهران و کوه پایه‌های شمال شرقی شهر قرار دارد، آن جا که آبادی شمس‌آباد تمام می‌شود و خانه‌ها و باغ‌های لویزان آغاز می‌گردد، بقعه‌ای به نظر می‌رسد که ساختمان اصلی آن بنا ی چهارگوشی با پوشش گنبد ی است به طول و عرض خارجی قریب ده متر و محوطه داخلی آن از هر طرف بیش از هفت متر است.
برای اجاره آپارتمان مبله تهران با ما در تماس باشید.
 اصل بقعه یقیناً بنای قدیمی ساده بوده که تقریباً به همان حال نگهداری شده‌است و در عهد قاجاریه بر چهار طرف آن ایوان ساده افزوده روی تمام بنا را شیروانی زده‌اند. مطابق آنچه از زیارت نامه این بقعه به زحمت بر می‌آید. این‌جا مرقد چهار برادر به نام‌های سالم، ابوطالب، رضا و رحیم پسران شیث فرزند کاظم فرزند علی بن الحسین زین العابدین می‌باشد. ضریح مشبکی به طرز موسوم به جعفری و سبز رنگ به طول کمتر از سه و عرض بیش از دو متر دارد و اهمیت صنعتی و تاریخی در این بقعه مشاهده نمی‌شود ولی موقعیت زیبا و منظره دل پسند آن که مشرف به‌آبادی‌های مختلف شمیران است جلب توجه می‌نماید.
اگر قصد سفر به لویزان را دارید پیشنهاد می شود که حتما سری به پارک جنگلی این منطقه هم بزنید البته ناگفته نماند که افراد بسیاری همه روزه برای تفریح به پارک جنگلی لویزان که از هر نظر دارای جذابیت های بسیاری می باشد می روند، اگر می خواهید سفرتان جنبه ی معنوی هم داشته باشد حتما به گلزار شهدای لویزان بروید که این گلزار دارای 170 مقبره ی شهید است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.


منبع:www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۸:۳۷
ایران ماوا
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
با رشد تهران بسیای از محله های بزرگ به محله های کوچک تبدیل شده اند و بسیاری از محله هایی که وجود نداشته اند امروزه جزو بزرگترین محله های به حساب می آیند.
از جمله محله های بسیار بزرگ قدیم تهران می توان به عودجلان اشاره کرد.
 این محله سالهای پیش با 2619 خانه و 1146 باب دکان بزرگترین محله ی تهران به شمار می آمده و در زمان خود بسیار مرفه نشین بود.
 امروزه نیز محله عربها در شمال غربی محله، کوچه شام بیاتی ها در شمال محله و خدابنده لو در غرب عودجلان جزو محله های خوب تهران به حساب می آیند.
عودجلان که به نام اودجلان نیز شناخته می شود با خیابان های زیر به ترتیب از غرب، شرق، شمال و جنوب در ارتباط است:       ناصر خسرو، ری، امیرکبیر و 15 خرداد.
محله های اصلی این منطقه عبارت اند از: امامزاده یحیی، پامنار و ناصرخسرو. این سه محله به دلیل داشتن اماکن تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند.
عودجلان که در زمان قاجار مرفه ترین منطه ی تهران بوده است ناحیه ای با مردمی از ادیان مختلف به شمار می آمده. علاوه بر اینکه افراد کلیمی بسیاری در این ناحیه بوده اند، زرتشتی های زیادی نیز در این منطقه ساکن بوده اند. اما نه تنها این جمعیت زیاد مانع نمی شد که مردم مسلمان عودجلان نتوانند مراسم مذهبی را اجرا کنند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
 این ناحیه در زمان قاجار دارای شانزده مسجد بوده و بر اساس تحقیقات و آمارها نتیجه ی حاصل شده نشان می دهد که بیشترین آمار روضه خوانی و تعزیه در همین محله بوده است.
علاوه بر اینها، مردم عودجلان مانند بازاری ها وفاداری و ارادت بسیاری نسبت به مذهب و روحانیت می داده اند.
بسیاری از مشاهیر و بزرگان در عودجلان سکنی داشته اند که از جمله آنها می توان به: خاندان قوام الدوله، خاندان مستوفی، نصیرالدوله بدر تاجر ثروتمند و نخستین وزیر فرهنگ دوره پهلوی، سید حسن مدرس، نمایندهمجلس شورای ملی و چهره نامدار مشروطیت و… اشاره کرد.
 خانه هایی با اتاقهای بسیار در این محله ساخته شده بود که به آنها خانه قمر می گفته اند.
 امروزه مکان های مهم و زیبایی از جمله باغات و خانه‌های باشکوه بسیار، خانه مدرس، باغ ملک شعرا، کاخ گلستان و عمارت مسعودیه در عودجلان هستند.
تاکنون به آنچه بر عودجلان در گذشته اتفاق افتاده بود اشاره کردیم.
 اکنون در مورد وضعیت کنونی آن باید توضیحی بدهیم:
 این محله تا اواسط دوران حکومت پهلوی ها شان و منزلت خود را حفظ کرد ولی به تدریج و با گسترش بازار، عودجلان از یک محله ی مسکونی به یک انباری برای وسایل بازاری ها تغییر کاربری داد.
 همچنین بسیاری از خانه های این محله که بی ساکن و مالک مانده اند امروزه به مکانی برای زندگی معتادان و آدم های خلافکار شده است.
فردی به نام مسیو کرشیش که معلمی اتریشی بود و در مدرسه دارالفنون به تدریس می پرداخت، نقشه ی تهران را برای اولین بار به تصویر کشید.
 یاری کنندگان او در این امر دو تن از شاگردانش به نامهای ذوالفقار بیک و تقی خان بودند.
 مسیو کرشیش این امرا را به نحو احسن انجام داد بدین معنی که در انجام کار خود حتی از ترسیم گذرها و کوچه ها نیز صرف نظر نمی کرد. وی در زمان قاجاری ها و به سال 1275 هجری قمری مطابق با 1233 شمسی این کار را انجام داد. در نقشه ای که مسیو کرشیش به تصویر کشید می توان کوچه ها و گذرهای عودجلان را نیز مشاهده کرد، تعداد کوچه ها و گذر ها بر روی هم به 20 می رسد.
 نام های این کوچه ها و گذر ها عبارت اند از:  گذر باغ نظام‌الدوله، گذر در حمام نواب، گذر شتر گلو، گذر مسجد حوض، گذر در مدرسه و کوچه‌های نظام العلما، سردار، سپهدار، شاهبیاتی، معین‌الملک، حاجی علی، آقا موسی تاجر، میرزا آقاجان، خدابنده‌لو، حاجی آقا بابا، آقا محمد محمود، سهراب خان، نقاره‌چی‌ها، هادی خان و محمدخان امیر تومان.
اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
جالب است بدانید که اولین بانک و صرافی ایران که به صورت رهنی کار می کرده است در عودجلان بوجود آمده است.
امروزه نیز ساختمان این بانک بازسازی شده و به سفره خانه سنتی طهرون قدیم تغییر نام و کاربری داده است.
 یکی از استادان مرمت کار این بنا به نام اصغر شعرباف درباره ی قدمت و مدیر این ساختمان و بانک می گوید: این ساختمان داری قدمت 260 سال می باشد که تاسیس آن به دوره ی قتحعلی شاه قاجار برمی گردد. مدیر آن نیز داود کلیمی نام داشته است.
پس از انقلاب تا چند سال داود کلیمی همچنان اداره ی این بانک را بر عهده داشت. امروزه این بنا بعنوان یکی از آثار ملی شناخته می شود که به شماره ی 13601 ثبت شده است.
 دو تفسیر برای نام عودجلان وجود دارد: برخی عودجلان را تغییر یافته ی کلمه ی آو-دراجین به معنی محل تقسیم آب می دانند و عده ای دیگر نیز آن را تغییر شکل یافته ی اسم عبدالله جان به لهجه ی کلیمیان می دانند.
 زبان ساکنان قدیمی این محله تاتی بوده است و اینطور که معلوم است بسیاری از پیران ساکن روستاهای اطراف شمیرانات هنوز به زبان تاتی سخن می گویند. در اصل در زمانهای دور زبان اصلی مردم ساکن این منطقه یعنی تهران و دور و اطراف تاتی بوده است.
سه سازمان در بازسازی بازارچه ی عودجلان دست دارند، این سه سازمان عبارت اند از: سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران، و کسبه بازار.
 اصول کلی مرمت، نگهداری شواهد تاریخی- معماری و مرمت بدنه کلی بازار با تویزه و تاقهای چهار بخش بر اساس قالب ارجاع و همچنین رعایت حدود مالکیت کنونی بازار می‌باشد.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۸:۳۷
ایران ماوا
برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
اگر از افراد مسن تهران بپرسید که به شما یکی از محله های سرسبز قدیم تهران را به شما معرفی کنند قطعا محله ی معرف بعضی از آن ها طرشت خواهد بود.
 این طرشتی که امروزه در تهران به چشم می خورد با طرشت قدیم بسیار متفاوت است.
 قدیم طرشت دارای باغ های میوه ی بسیار و درختان بی شمار بوده است که بعد ها به دلیل شهر سازی از بین رفته اند.
مورخان قدمت طرشت را مربوط به زمان سلاجقه می دانند.
از اهمیت علمی طرشت می توان به نزدیکی آن با دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد که همین موضوع باعث شده تعدادی از خوابگاه های دانشجویی همین دانشگاه در این محل واقع شوند.
همچنین در نزدیکی ضلع جنوبی ایستگاه مترو طرشت دانشگاه صنعت نفت تهران واقع است.
از محله های طرشت می توان به: تهران ویلا،  آریاشهر، شهرآرا، و… اشاره کرد. از اماکن مذهبی نیز می توان به: دو مسجد به نامهای حضرت علی اصغر و امام حسن عسگری و یک تکیه به نام تکیه طرشت اشاره کرد.
از جمله ساختمان های قدیمی طرشت که البته امروز تخریب شده است می توان به یک مدرسه آموزش اسلامی اشاره کرد که از آن افراد بزرگ زیادی فارغ التحصیل شده اند.
 پارکی در طرشت است که نام آن بوستان طرشت می باشد.
 در گذشته این پارک یک قبرستان بوده است که عبدالله طرشتی که یکی از عالمان بزرگ شیعه بوده است در این گورستان مدفون بوده.
 بعدها با تبدیل کردن قبرستان به پارک قبر این عالم تخریب نشد و به همان شکل قدیمی خود باقی ماند.
 بر اساس تحقیقات شنیده می شود که خواجه نظالم الملک یکی از شاگردان این عالم شیعه بوده است.
به جز مواردی که در بالا اشاره شد طرشت دارای جنبه های تاریخی دیگری نیز می باشد.
 از جمله می توان به مرگ ناگهانی طغرل سلجوقی در این روستا اشاره کرد.
وی در مسیر بازگشت از آذربایجان در این روستا به صورت ناگهانی فوت شد.
همانطور که گفته شد در طرشت درخت ها و باغ های بسیاری وجود داشت که بخش بزرگی از آنها را توتستان ها تشکیل می داد. امروزه از آن همه توتستان مقدار بسیار کمی باقی مانده است.
ارتباط تهران با طرشت توسط خیابان آذربایجان کنونی برقرار می شده.
از جهت شمالی طرشت با بوستان پردیسان، از جنوب تا خیابان امام خمینی، از شرق با رودخانه قلقلی و از غرب تا رودخانه کن امتداد دارد. بخش های از طرشت توسط فردی به نام عبدالله زمانی تکه تکه و واگذار و فروخته شد.
ازجمله مشاهیر و بزرگان طرشت می توان به شیخ عبداله طرشتی (دوریستی) که از عالمان شیعه، محمد بن احمد درشتی (از بزرگان امامیه)، جعفر بن محمد درشتی (فقیه و حدیث‌شناس)، حسن بن جعفر درشتی (راوی اخبار)، ابوتراب درشتی (شاعر)، محمد بن موسی درشتی (حدیث‌شناس)، حاج میرزا مهدی طرشتی (نویسنده و مؤلف)، جعفر بن محمد بن موسی درشتی (راوی)، عبدالله بن جعفر درشتی (فقیه و حدیث‌شناس)، حسن بن جعفر بن محمد بن موسی (شاعر)، حسن بن حسین درشتی (از مشایخ)، حاج غلامحسین زاهد (شاعر و نویسنده)، حاج نصرالله حسینمردی (کدخدا)، محمدقلی سلیم تهرانی و… اشاره کرد
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۸:۳۶
ایران ماوا
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
عباس آباد یکی از محله های تهران است که از جنبه های زیادی دارای اهمیت است.
 یکی از اهمیت های عباس اباد از لحاظ فرهنگی آموزشی است.
در گذشته این محله یکی از روستاهای اطراف تهران بود که در همسایگی روستای قصر قرار داشت. فردی که روستای عباس آباد را بنا نهاد یکی از صدر اعظم های قاجاری به نام حاج میرزا آقاسی بود.
وی با حفر قنات و کاشتن درخت های زیاد آبادانی را به این روستا آورد. وجه ساختن عباس آباد تبدیل آنجا به مکانی شاد و برای خوشگذران بود که البته این هدف میرزا آقاسی تنها تا زمان صدارت میرزا تقی خان دوام آورد و پس از به منصب رسیدن امیر کبیر بساط عیش و نوش از این منطقه برداشته شد.
پس از اینکه سلسله ی قاجاریان به اتمام رسید و نوبت به حکومت پهلوی ها شد یک پادگان نظامی در عباس آباد ساخته شد که چند سال بعد با ایجاد یک خیابان موسوم به خیابان شهید بهشتی پادگان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. بخش شمالی این پادگان بعد ها به دلیل ساخت مصلی تهران تخریب شد اما هنوز هم بخش جنوبی این پدگان سر جای خود است.
پس از اینکه عباس آباد توسط مستوفی الممالک خریداری شد وی این ملک را به املاک خود در یوسف آباد اضافه کرد. فرزند وی یعنی میرزا حسن این منطقه را به فردی به نام غلامحسین همدانی فروخت. حاج غلامحسین به دلیل ورشکستگی این ملک را به حاج امین الضرب فروخت. شخص آخر یعنی حاج امین الضرب این ملک را بخش بخش کرد و فروخت.
بالاتر گفتیم که این خیابان از لحاظ فرهنگی نیز دارای اهمیت بسیاری می باشد، دلیل این امر نیز قرار داشتن دانشگاه علامه طباطبایی و سازمان سنجش در این ناحیه از تهران می باشد. دیگر ساختمانی که در این محل دارای اهمیت بسیار می باشد مصلی تهران است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۸:۳۶
ایران ماوا
برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
 احمدبن ابراهیم نرمقی رازی به آن منسوب است و ابوالقاسم طهرنی از او روایت کرده محتمل است که پیدایش نام این قریه پیش از تاریخ نام طهران باشد (جواهر کلام، ۱۳۲۵:).
 “ده نارمک که در گذشته دهی از توابع شمیرانبه حساب می‌آمده، با نام (نرمق) یعنی جایی که انارستان است و دهستان (باکک)، از دهستان‌های خوش آب وهوای شمیران بودند. محصولات عمده این دهکده، غلات و انار وشغل اهالی آن، زراعت و باغبانی بوده‌است (تهران ۱۰۰، ۱۳۸۷: ۱۸۴). به نام قاسم آباد در بالاتر اشاره شد، لازم به ذکر است که این منطقه دارای 412183 متر مربع وسعت می باشد و در منطقه چهار تهران واقع شده است.
اکنون به معرفی بخش های مهم نارمک از تمام جنبه های علمی، فرهنگی و مذهبی می پردازیم:
مسجد جامع نارمک، مسجد النبی نارمک، کتابخانه دکتر شهیدی، میدان نبوت، فرهنگسرای خانواده، مدرسه فیض، دبستان سجاد، دبیرستان کمال، دبیرستان دانشمند و…
اگر می خواهید با استفاده از وسایل عمومی به ده نارمک بروید چاره جز استفاده از اتوبوس ندارید زیرا در این منطقه نه خط مترو وجود دارد و نه برنامه ای برای ساخت آن در آینده هست علاوه بر اتوبوس شما می توانید با استفاده از خودروی شخصی خود با ده نارمک بروید که البته به دلیل آلوده نشدن هوا و داشتن سهمی در جهت ایجاد هوای پاک پیشنهاد می شود که از اتوبوس استفاده کنید. ایستگاه های اتوبوس در ده نارمک عبارت اند از:
  • خط 213 میدان رسالت به شهرک شهید محلاتی از مسیر بلوار هنگام و ضلع غربی این محله
  • خطوط 208 سراج به پل خاقانی و 223 میدان رسالت به شهرک پارس از ضلع شرقی این محله یعنی خیابان سراج تردد دارند.
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
خط 216 پایانه علم و صنعت به شهرک شهید محلاتی در ضلع شرقی و میان این محله از خیابان سراج، بلوار استقلال تا چهار راه استقلال و بزرگراه بابایی تردد دارد.
اکنون به معرفی راههای تردد به خود محله ی نارمک می پردازیم:
ایستگاه های اتوبوس BRT نیز عبارت اند از: پایانه علم و صنعت تا پایانه خاوران که از بین نارمک می گذرد، و پایانه علم و صنعت تا پایانه بیهقی.
تعدد این ایستگاه های مترو و اتوبوسBRT باعث شده اند که نارمک بعنوان یکی از خوش مسیرترین محله های تهران واقع شود.
نارمک یکی از محله های کوهپایه ای تهران است و دراین زمینه می توانیم محله های تهران که در کوهپایه واقع شده اند را به 5 دسته تقسیم کرد:
  • بلندی‌های ارمینه (شامل تپه‌های محمودیه، الهیه، قیطریه و فرمانیه)، شیان و کوثر.
  • بلندی‌های سعادت آباد، شمیران، دزاشیب.
  • بلندی‌های طرشت و عباس‌آباد.
  • فرونشست‌های اوین، تجریش و نیاوران.
  • فرونشست داودیه.
بالاتر به چند مورد از خیابان های مهم نارمک اشاره شد اکنون به چند مورد دیگر از آن ها اشاره می کنیم: کوهستان، هنگام و استقلال
 که این خیابان ها از مهمترین و پر تردد ترین خیابان های منطقه به شمار می آیند.
از مکان های توریستی ده نارمک که افراد زیادی همه روزه برای دیدن کردن از آنها به نارمک می آیند می توان موارد زیر را مثال زد:
پارک جنگلی لویزان، باغ پرندگان تهران ،مسجد جواد، علاوه بر این ها یک حسینیه در نارمک به نام حسینیه حضرت ابوالفضل وجود دارد که مراسم های عزاداری بی نظیری همه ساله محرم در آن برگزار می شود و مردم بسیاری از سراسر تهران به این حسینیه می آیند.
پارک جنگلی لویزان که در پاراگراف بالا به آن اشاره شد نه تنها یکی از جاذبه های توریستی نارمک بلکه یکی از جاذبه های تهران به شمار می آید.
این پارک جنگلی که بسیار زیبا و بزرگ است دارای هوای بسیار خوب و امکانات تفریحی مناسب می باشد و همه روزه افراد بسیاری در قالب جمع های خانوادگی و یا دوستانه به پارک جنگلی لویزان می آیند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .


منبع:www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۷ ، ۱۷:۲۶
ایران ماوا
امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
یکی از روستاهای تهران قدیم که با گذر زمان بخش از آن به شهر پیوسته نارمک بوده است.
 این محله دارای وسعت نسبتا زیادی می باشد که جمعیت زیادی را نیز در خود جای داده است. وسعت نارمک چیزی در حدود 12.7 کیلومتر مربع است که 89103 خانواده را در خود جای داده است. این خانوارها سرجمع 336772 نفر می شوند.
سازندگان نارمک که در شمال تهران واقع شده است فرانسویان بوده اند.
علاوه بر نارمک فرانسویان سازنده ی تهرانپارس نیز بوده اند. نارمک به عنوان یکی از محله های اطراف شمیرانات دارای آب و هوای خنک می باشد. لازم به ذکر این نکته هست که نارمک در 9 کیلومتری جنوب شرقی تهران نیز واقع شده است.
محله هایی که نارمک با آنها از هر چهار جهت در ارتباط است عبارت اند از:
 از جهت شمال به خیابان فرجام، از جهت جنوب به خیابان دماوند تهران نو و نظام آباد، از جهت شرق به بزرگراه باقری و از جهت غرب به بزرگراه امام مربوط می شود.
 در نارمک تعداد زیادی میدان وجود دارد که شمارآنها به 100 می رسد.
یکی از مهمترین آنها میدان نبوت است و جنبه ی تجاری نیز دارد.
این میدان از شمال و جنوب با خیابان آیت، از شرق به غرب نیز با خیابان گلبرگ مرتبط می شود.
 از دیگر میادین مهم این محله می توان به هلال احمر، 51، 73، 16 و 100 اشاره کرد.
 تمامی این میدان ها در سال 1330 برای سکونت افراد شاغل در آموزش پرورش ساخته شده اند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.
 چند مورد از خیابان های مهم نارمک عبارت اند از: آیت، شهید ثانی، هنگام، رسالت، سامان، سمنگان، دردشت، فرجام، مدائن، چمن، مهر، مرجان و شیرمرد. مسجدهای بسیاری در این محله به چشم می آیند که از جمله مهمترین آنها می توان به: مسجد جامع نارمک در خیابان سمنگان اشاره کرد.
در بالاتر اشاره شد که بخشی از نارمک به شهر پیوسته است.
 بخشی که از آن هنوز به حالت روستا باقی مانده که ده نارمک نام دارد.
ده نارمک یکی از توابع شمیرانات است یکی از قدیمی ترین ده های اطراف شمیرانات و توابع آن می باشد.
 این منطقه از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به از جنوب به بزرگراه شهید زین الدین، از شرق به بلوار گلستان ـ خیابان بوستان غربی ـ خیابان ۲۵ متری شکوفه و از سمت غرب به خیابان هنگام مربوط است.
افراد ساکن نارمک به 19094 نفر و افراد ساکن ده نارمک به 100 نفر می رسند.
 قاسم آباد نام یکی از محله های این منطقه است که از شمال با منطقه ۴ شهرداری تهران، از جنوب با محله اوقاف، از طرف شرق با محله قنات کوثر و از طرف غرب با محله شهرک ولی عصر- لویزان- شیان و محله شمیران نو همسایه است. انار ده نارمک در قدیم بسیار معروف بوده است و به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های این منطقه به شمار می آمده است و اگر بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که منظور از انار نارمک همان انار تهران ساوه می باشد.
 ده نارمک فاصله ی زیادی با امامزاده صالح ندارد و در 6 کیلومتری جنوب شرق این امامزاده واقع است.
ده نارمک در دامنه کوه واقع است و دارای آب و هوای مناسب و باغ های میوه به خصوص انار می باشد. لازم به ذکر است که جاده ی این ده نیز فرعی می باشد.
بر قدیمی بودن ده نارمک اسنادی وجود دارد که البته در بسیاری از این اسناد ده نارمک به نامهای نرمق، نارمق و نرمه شناخته میشود.
 به بعضی از این اسناد در پایین اشاره می شود:
دکتر تکمیل همایون در جلد اول تاریخ اجتماعی و فرهنگی تهران آورده است: احمدبن ابراهیم نرمقی (نارمکی) از روستای نارمک تهران و از عالمان به حدیث و روایت بوده و از سهل بن عدو حدیث نقل کرده‌است (تکمیل همایون، ۱۳۷۷: ۱۶۳). در کتاب دیگری نیز دربارهٔ نرمق آمده: مردمان این محله را نرمه گویند.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
برای اجاره آپارتمان مبله تهران با ما در تماس باشید.


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۷ ، ۱۷:۲۶
ایران ماوا
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
خیابان ایران یکی ازخیابان تهران است که در آن وقایع سیاسی و تاریخی بسیار مهمی تا به کنون رخ داده است.
از زمانی که این خیابان به دست پدر یکی از آبدارچی ها ناصرالدین شاه به نام میرزا ابراهیم  ساخته شد تا به کنون چند دفعه دچار تغییر اسم شده است.
 وی پس از تاسیس این محله یک بازارچه، یک حمام و سقاخانه در آن تاسیس کرد و اگر به این محل بروید می بینید که هنوز هم نام یکی از کوچه های این خیابان سقاباشی است.
 تا اینجا نتیجه این شد که یکی از نام های آن سقاباشی بوده است اما در مورد دیگر نام این منطقه باید بگوییم که زمانی که عین الدوله به حکومت تهران رسید پارک بزرگی در این محله ساخت و آن را به نام خود عین الدوله نهاد با اینکار نام قدیمی این خیابان محو و نام عین الدوله جایگزین آن شد.
 در زمان رضا شاه پهلوی نام خیابان به ایران تغییر یافت که البته امروزه نیز بر همین نام باقی مانده است.
لازم به ذکر است که این خیابان یکی از محله های دولت سابق به شمار می آمده که از نظر جغرافیایی حد فاصل خیابان آبشار تا چهار راه آبسردار و در نزدیکی میدان بهارستان و مدرسه سپهسالار قرار دارد.
 علاوه بر حمام، بازارچه و سقاخانه ای که در بالا به آنها و نام سازنده ی شان اشاره شد اماکن قدیمی دیگری در این محله وجود دارد که از جمله آنها می توان به: باغ‌های خرم آقا علی آشتیانی امین حضور که از مقربین و نزدیکان ناصرالدین شاه اشاره کرد. بعدا خرم آقا از طرف ناصرالدین شاه به حکومت کاشان منصوب گردید.
باید بگوییم که عمده ی افراد بومی این منطقه را مذهبی ها تشکیل می دهند.
در بند اول گفته شد که وقایع سیاسی مهمی در این خیابان به وقوع پیوستند، از جمله آنها می توان به اعدام کردن بسیاری از سران پهلوی بر روی بام مدرسه رفاه اشاره کرد.
 این افراد عبارت بودند از: نعمت‌الله نصیری که رییس ساواک بود، مهدی رحیمی که فرمانداری نظامی تهران را بر عهده داشت، رضا ناجی که فرماندار نظامی اصفهان بود، منوچهر خسروداد که صاحب منصب فرماندهی هوانیروز کشور بود. این اعدام ها همگی چهار روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در روز 27 بهمن ماه سال 1357 صورت پذیرفت.
علاوه بر اعدام هایی که اشاره شده اتفاق مهم دیگری یعنی ورود امام خمینی به تهران و اقامت وی در مدارس رفاه و علوی در این منطقه اتفاق افتاد. صدور حکم تشکیل دولت موقت دولت بازرگان و دیدار معروف همافران نیروی هوائی با امام خمینی در تاریخ 19 بهمن ماه 1357 نیز در خیابان ایران به وقوع پیوست.
منزل بزرگی به وسعت 10000 متر مربع در پانصد متری میدان بهارستان وجود دارد که دارای خانه ای پلکانی بوده و امضای مظفرالدین شاه مبنی بر فرمان مشروطیت به این خانه آورده شد و عکسی از آن روز به یادگار از تجاری که روی پلکان نشته بوده اند مانده است، بدین شکل که رییس التجار این فرمان را در دست خود گرفته و بقیه ی تجار اطراف وی هستند.
دو مورد از مهمترین فرعی های خیابان ایران عبارت اند از: کوچه ی باقری و کوچه ی فیاض بخش.
از جمله افراد مهم و مشهور که در گذشته یا اکنون در خیابان ایران ساکن بوده اند می توان به علی اکبرخان شهنازی مرحوم بهمنیار، عبدالعظیم قریب سیدحسن امامی (امام جمعه تهران در دوره پهلوی)، دکتر سنگ (یکی از پزشکهای معروف عهد پهلوی) محمدعلی رجایی،سید علی خامنه ای،منوچهر صدوقی سها  و سهیل محمودی اشاره کرد.
اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۷ ، ۱۷:۲۵
ایران ماوا
برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
از بین محله های اعیان نشین تهران یکی که همیشه حرفی برای گفتن دارد الهیه است.
الهیه واقع در قسمت شمالی تهران و در نزدیکی شمیران است.
خیابانی که در الهیه است و اکثرا آن را به عنوان خیابانی اعیانی می دانند خیابان فرشته است.
 الهیه که در منطقه یک شهرداری واقع شده است از هر چهار جهت به یکی از محله های تهران ختم می شود، قست غربی این منطقه با خیابان ولیعصر و قسمت شمالی با میدان تجریش در ارتباط هستند.
قسمت شرقی نیز تا شمیران امتداد دارد و جنوب آن نیز به پارک وی متصل می شود.
 شاید یکی از دلایل گران قیمت بودن زمین های الهیه ارتفاع زیاد آن از سطح دریا و یا داشتن بزرگراه های زیاد در اطراف باشد. اما قطعا یکی از دلایلی که باعث شده مردم آنجا را بعنوان یکی از محله های اعیانی تهران بشناسند وجود خانه های زیادی است که محل زندگی اتباع خارجی می باشند.
اکثر منطقه ها و محله های تهران متعلق به یک فرد یا شخص خاص یا اشخاصی بوده که بعد ها به دلایلی یا واگذار می شدند یا فروخته می شدند، الهیه نیز از این ویژگی مستثنی نمی باشد.
 این ملک با ارزش متعلق به فردی به نام عزت الدوله بوده است که بعدها توسط خود وی به فرد دیگری به نام میرزا جعفر حکیم الهی فروخته شد. میرزا جعفر پس از خرید این ملک شروع به آباد ساختن آن کرد، در همین موقع بود که این ملک الهیه نام گرفت.
لازم به ذکر این نکته است که یکی از اهمیت های الهیه قبل از پهلوی وجود یک کارخانه ی کبریت سازی در آن بود که این کارخانه به دست میرزا علی خان امین الدوله ساخته شده بود.
 علاوه بر آن باغ هایی از قدیم در الهیه وجود داشت که بعدها نام هایی به خود گرفتند، یکی از آن ها باغ شرکت نفت است.
مالک این باغ فردی به نام میرزا محمد امین بود که پس از مرگش باغ را به همسرش بخشید.
 وی قبل از مرگش در ملک متعلق به خود یکی باغ پرورش گل و گیاه ساخته بود اما پس از مرگش هم باغ هم گلخانه همگی به شرکت نفت ایران و انگلیس فروخته شد. دیگر باغ های این منطقه باغ های سفارت ترکیه و سفارت آلمان می باشند.
از دیگر اماکن حائز اهمیت الهیه می توان به سفارتخانه‌های سوئیس، دانمارک، بلژیک، فنلاند، روسیه، موزه دکتر حسابی و … اشاره کرد.
 خیابان الهیه، خیابان مهدیه، خیابان خزر، خیابان شریفی منش، ، خیابان مریم، خیابان آقابزرگی و جردن و … نیز از خیابان های مهم این منطقه محسوب می شوند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۷ ، ۱۷:۲۴
ایران ماوا