از بین محله های اعیان نشین تهران یکی که همیشه حرفی برای گفتن دارد الهیه است.
الهیه واقع در قسمت شمالی تهران و در نزدیکی شمیران است.
خیابانی که در الهیه است و اکثرا آن را به عنوان خیابانی اعیانی می دانند خیابان فرشته است.
 الهیه که در منطقه یک شهرداری واقع شده است از هر چهار جهت به یکی از محله های تهران ختم می شود، قست غربی این منطقه با خیابان ولیعصر و قسمت شمالی با میدان تجریش در ارتباط هستند.
قسمت شرقی نیز تا شمیران امتداد دارد و جنوب آن نیز به پارک وی متصل می شود.
 شاید یکی از دلایل گران قیمت بودن زمین های الهیه ارتفاع زیاد آن از سطح دریا و یا داشتن بزرگراه های زیاد در اطراف باشد. اما قطعا یکی از دلایلی که باعث شده مردم آنجا را بعنوان یکی از محله های اعیانی تهران بشناسند وجود خانه های زیادی است که محل زندگی اتباع خارجی می باشند.
اکثر منطقه ها و محله های تهران متعلق به یک فرد یا شخص خاص یا اشخاصی بوده که بعد ها به دلایلی یا واگذار می شدند یا فروخته می شدند، الهیه نیز از این ویژگی مستثنی نمی باشد.
 این ملک با ارزش متعلق به فردی به نام عزت الدوله بوده است که بعدها توسط خود وی به فرد دیگری به نام میرزا جعفر حکیم الهی فروخته شد. میرزا جعفر پس از خرید این ملک شروع به آباد ساختن آن کرد، در همین موقع بود که این ملک الهیه نام گرفت.
لازم به ذکر این نکته است که یکی از اهمیت های الهیه قبل از پهلوی وجود یک کارخانه ی کبریت سازی در آن بود که این کارخانه به دست میرزا علی خان امین الدوله ساخته شده بود.
 علاوه بر آن باغ هایی از قدیم در الهیه وجود داشت که بعدها نام هایی به خود گرفتند، یکی از آن ها باغ شرکت نفت است.
مالک این باغ فردی به نام میرزا محمد امین بود که پس از مرگش باغ را به همسرش بخشید.
 وی قبل از مرگش در ملک متعلق به خود یکی باغ پرورش گل و گیاه ساخته بود اما پس از مرگش هم باغ هم گلخانه همگی به شرکت نفت ایران و انگلیس فروخته شد. دیگر باغ های این منطقه باغ های سفارت ترکیه و سفارت آلمان می باشند.
از دیگر اماکن حائز اهمیت الهیه می توان به سفارتخانه‌های سوئیس، دانمارک، بلژیک، فنلاند، روسیه، موزه دکتر حسابی و … اشاره کرد.
 خیابان الهیه، خیابان مهدیه، خیابان خزر، خیابان شریفی منش، ، خیابان مریم، خیابان آقابزرگی و جردن و … نیز از خیابان های مهم این منطقه محسوب می شوند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.


منبع: www.iranmavaa.ir