ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اگر قصد اجاره آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت مبله در تهران را دارید با ایران ماوا تماس بگیرید

ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اگر قصد اجاره آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت مبله در تهران را دارید با ایران ماوا تماس بگیرید

ایران ماوا با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید واحدهای اقامتی کوتاه مدتی را در حین سفر خود به پایتخت انتخاب کنید. اجاره آپارتمان مبله رورانه یا هفتگی و یا ماهانه تخصص ماست. برای اجاره سوئیت مبله در تهران به سایت ما مراجعه و با انتخاب واحد مورد نظر با ما تماس بگیرید.

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است


امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
روستای سنگان، از توابع بخش کن در شمال غربی تهران بزرگ و در میان کوه‌های البرز میانی واقع است.
 ارتفاع روستای سنگان از سطح دریا 2100 متر است. سنگان مشتمل بر شش محله به نام‌های ده پایین یا سنگان پایین، ده میان یا سنگان میانی، ده سر یا سنگان بالا، باغ‌دره، دره‌تک و سنگان نو است.
 قدیمی‌ترین محله روستای سنگان، سنگان پائین است که ورود به سنگان نیز از طریق همین روستا می‌باشد. آثار بازمانده تاریخی به ویژه آرامگاه امامزاده‌های سه گانه سنگان، نشانگر قدمت طولانی این روستا است. به استناد نوشته‌های برخی از سنگ قبرها قدمت روستای سنگان به بیش از 500 سال پیش می‌رسد.
آبشار سنگان در شمال غرب روستای سنگان از توابع بخش کن و در حدود 20 کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه حصار در ارتفاع 2575 متری از سطح دریا قرار دارد.
 آبشار سنگان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به اوج شکوه و زیبایی می‌رسد و در زمستان با یخ زدن شکلی بسیار بدیع و زیبا می‌یابد.
برای دسترسی به آبشار سنگان از سمت کرج و غرب تهران پس از میدان دهکده المپیک به سمت شرق در اتوبان همت حدود 3 کیلومتر طی مسیر می نمایید و از محل میدان دوم شهران به سمت کن وارد می شوید. در ادامه از طریق خیابان کوهسار به سمت امامزاده داوود و پس از حدود 10 کیلومتر در سه راهی به سمت چپ جاده که تابلو جهت سنگان را نشان می دهد حرکت کرده و در مسیر روستای سنگان پایین و آنگاه به روستای سنگان بالا می رسید.
فاصله تهران تا سنگان با اتومبیل حدود یک ساعت است. شیب مسیر پس از عبور از باغ ها، به تدریج زیاد شده و بر روی یال های متعددی امتداد می یابد که دیواره ای سنگی تمام این یال ها را نصف کرده است. این دیواره بلند باعث به وجود آمدن آبشار معروف سنگان شده است که بر بالای این دره خودنمایی می کند. آبشار زیبای سنگان با بلندی حدود 30 متر دارای محوطه ای مسطح و مناسب برای اتراق و استراحت است. در طرف چپ آبشار هم با کمی فاصله غارهایی دیده می شوند.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
اگر در ماه های پایانی سال و بویژه اسفند ماه به منطقه بروید، یکی از زیباترین صحنه های طبیعت را خواهید دید. قندیل های بزرگی از یخ و برف که سرتاسر آبشار را پوشانده است. در فصل زمستان قطره های آبی که از آبشار فرو می ریزند، به محض برخورد به زمین یخ می زنند و به مرور زمان، تپه ای از قطرات یخ زده زیر آبشار درست می شود که شبیه تونلی توخالی است.
رودخانه فصلی سنگان به طول دوازده کیلومتر از دامنه های شرقی کوه کرکو در 35 کیلومتری شمال غربی تهران سرچشمه گرفته و پس از سیراب نمودن روستاهای سنگان بالا، سنگان پایین و ده باغ به رود کن یا سولقان می ریزد.
پیشنهاد ویژه
وسایل مورد نیاز جهت بازدید از آبشار سنگان  :
وسایل مورد نیاز برای بازدید از آبشار شامل کوله سبک یک روزه، کفش مناسب مثل نیم بوت یا کفش ساق بلند، کلاه آفتابی، عینک آفتابی،  کرم ضد آفتاب،  لیوان غیر یکبار مصرف، ظروف غذای غیر یکبار مصرف( برای رعایت مقدماتی ترین اصول حفاظت محیط زیست)، لوازم بهداشتی شخصی، زیر انداز انفرادی، قمقمه آب و فلاسک چای انفرادی، دوربین عکاسی، سوت، غذای مناسب و هد لمپ با باطری مناسب می باشد.
در فصل زمستان وسیله نقلیه خود را در جایی نزدیکی روستا پارک کنید و به هیچ وجه تا امامزاده را با ماشین نیایید، به دلیل سرمای هوا جاده پرشیب امامزاده در بعدازظهر خیلی زود یخ می زند و با تاریک شدن هوا، بالا آمدن از آن تقریبا غیرممکن می شود .
برای اجاره آپارتمان مبله تهران با ما در تماس باشید.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۹
ایران ماوا

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
یکی از روستاهای بسیار زیبای اطراف تهران که دارای وسعت بسیار کمی نسبت به گذشته ی خود می باشد روستای کن است.
 این روستا در گذشته ای نه چندان دور از جردن تا جنوب تهران امتداد داشته اما امروزه تنها به روستای کوچکی در شمال تهران تبدیل شده است.
 روستای کن که منطقه ای بسیار آباد و سرسبز می باشد دارای جاذبه های توریستی مخصوص خود می باشد که از جمله آنها می توان به امامزاده حسین کابل یا در قاضی، سر آسیاب و…
هر کدام از این اماکن دارای ویژگی هایی خاص مربوط به خود است که به ترتیب در زیر به آنها اشاره می شود:
امامزاده در قاضی؛
 این امامزاده به نام دیگر امامزاده حسین کابل نیز شناخته می شود. قدیم تر ها نام آن دارالقاضی بود  که با گذشت زمان به درقاضی تبدیل شد. راه رسیدن به امامزاده در قاضی از کوچه های پیچ در پیچ و تنگ عبور می کند. وارد امامزاده که می شویم با اتاقی کوچک روبرو می شویم که مقبره را در خود جای داده است.
 سنگ قبری که در امامزاده قرار دارد بدون حفاظ و ضریح است و بر روی آن داستان به شهادت رسیدن فرد مدفون گزارش شده است. این چنین بر روی قبر نوشته اند که وی از فرزندان امام سجاد بوده که در منزل حاج احمد حلوایی به مدت سه روز اقامت داشتند و دشمنان پس ازپی بردن به مکان وی ایشان را به شهادت رساندند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران
همانطور که در بالاتر اشاره شد روستای کن مکانی دارای قدمت بسیار می باشد اما قدمت واقعی آن را هیچکس نمی داند اما زمانی که داشتند بنای مسجد کن را بازسازی می کردند  به یک لوح بر خوردند که گویا دارای قدمت تاریخی بیش از 1700 سال می باشد. در این مسجد دو چناربسیار قدیمی وجود دارد که قدمت هر کدام از آنها به 900 سال می رسد.
قدیم ترها روستا به چند بخش میان ده، بالا ده و پایین ده تقسیم می شده که افراد ساکن در هر کدام از این محله ها با افراد محله ی دیگری دعوا و مشاجره داشتند.
این دعواها به لطف فردی به نام حاج آقا تهرانی پایان داده شد. دعواها به حدی بود که یک فردی که اهل میان ده بود به محله ی سر آسیاب نمی رفت و همچنین بالعکس.
در سالهای اخیر به دلیل افزایش روزافزون گردشگران کن امکانات زیاد و جدیدتری به آن افزوده شده که از آن جمله می توان به پیست اسکیت، احداث پیاده رو ها، ساختن آلاچیق های بسیار سراسرروستا، پیست دوچرخه سواری، جاده ی تندرستی و… اشاره کرد.
کن روستایی است که در دره بین دو کوه قرار دارد به همین دلیل دارای آب و هوای خنک و مناسبی است.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
 در گذشته درختان توت بسیاری در کن وجود داشت و مردم صاحب زمین های بسیاری بودند که خیلی از آن ها در طرح اتوبان همت نابود شدند. از محله های کن می توان به سر آسیاب، اسماعیلیان، میانده، دار قاضی و بالان اشاره کرد. کن دارای همین 5 محله است که در زیربه ویزگی های هر کدام مختصرا اشاره می شود.
محله ی سر آسیاب؛
 این محله در گذشته دارای آسیابی بوده است که تمام خانه های روستا حول این آسیاب شکل گرفته اند. سر آسیاب به معنای بالای آسیاب است.
محله ی اسماعیلیان؛
در سالهای نسبتا دور گروهی از افراد وارد این محله می شوند که بسیار جنگنجو بودند، نام آنها اسماعیلیان بود و به کارهایی همچون: دامداری، زمینداری، و ساختن وسایل جنگی مشغول بوده اند.
محله ی میانده؛
 وجه تسمیه ای این بخش از روستای کن قرار داشتن آن در مرکز روستا است.
محله ی دار قاضی؛
 دار قاضی در قسمت غربی کن قرار دارد و دلیل نام گذاری آن به این نام زندگی کردن فرد عادلی به نام قاضی در آنجاکه به مردم دار قالی می داده است.
محله ی بالان؛
 نام واقعی این محل پالان است که به مرور زمان به بالان تبدیل شده.
 وجه این نام گذاری دوختن پالان توسط افراد ساکن در این محل می باشد. آنها پالانهای ساخته شده را به شهر همراه با محصولات کشاورزی برای فروش می بردند.
 اگر به این محله بروید پیرمردهای بسیاری را می بینید که با یک صندلی تاشو در دست در حال قدم زدن هستند و هرگاه از راه رفتن خسته می شوند صندلی خود را آماده می کنند و برروی آن می نشینند.
هر کدام از این محله ها قبرستان، حمام و بسیاری چیزهای دیگر مخصوص به خود را دارد و از امکانات محله ی دیگری استفاده نمی کند. درگذشته حمام های روستا بصورت خزینه ای بوده که امروزه همه ی آنها به جز حمام خزینه ای محله ی اسماعیلیان تخریب شده اند.
 اهالی روستای کن می گویند که محل هبوط حضرت آدم از بهشت به زمین این روستا می باشد که البته برای اثبات آن دلیل محکمی نیز ندارند.
 اگر بخواهیم بگوییم که روستای کن بیشتر شبیه به کدام یک از روستاها و بخش های اطراف تهران است می توانیم بگوییم از نظر آب و هوایی بسیار شبیه به منطقه ی شمیرانات است.
 اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه دارید به یک مکان تاریخی و در عین حال سرسبز و خوش آب و هوا سفر کنید پیشنهاد می شود که حتما به روستای کن سری بزنید.
اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۸
ایران ماوا

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
اطراف تهران روستاهای زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی های مخصوص خود را دارند.
در این بین دو روستا به نام های وردیج و واریش به دلیل فاصله ی کمی از یکدیگر دارای ویژگی های مشابه و نسبتا یکسان می باشند. این دو روستا مکانی برای سفر در فصل بهار و به خصوص در اردیبهشت ماه هستند.
باغهای گیلاس و آلبالوی این روستاها در اردیبهشت ماه شکوفه می دهند و همین شکوفه ها باعث ایجاد زیبایی بسیار و نمای جالب می شود.
باغهای روستا با وسعت نسبتا کمی که دارند در فصل بهار با شکوفه های سفید رنگ گیلاس و آلبالو کاملا سفیدپوش می شوند که این منظره بسیار دیدنی و لذت بخش است.
اگر در بهار نمی خواهید به روستای واریش سفر کنید پیشنهاد می شود در زمستان این کار را انجام دهید.
در فصل زمستان روستای واریش در جای جای خود پر از برف می شود، لحظاتی برفی که در شهر هیچ وقت تجربه نمی شود و یا به سختی دیده می شود ، در روستای واریش به راحتی می توان تجربه کرد، از جمله دیدن کوچه  ای پر از برف پا نخورده که هر کسی را به وجد می آورد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
روستای وردیج در ارتفاع 1850 متری از سطح دریا قرار دارد و روستای واریش نیز در ارتفاع 2250 متری واقع است.
کمی که از روستای وردیج جلوتر برویم با پشت سر گذاشتن چند پیچ تند و خطرناک که در حدود 4 کیلومتر می شود به روستای واریش می رسیم. اکنون روی بحث ما با روستای واریش است.
این روستا که از توابع روستای کن است در دهستان سولقان قرار دارد و بر اساس سر شماری های انجام شده جمعیت آن 56 نفر است.
روستای واریش که روستایی بکر و بسیار آرام است دارای خانه هایی بسیار کم است و در مقابل روستاهای دیگر اطراف تهران نیز حرفی در این زمینه برای گفتن ندارد.
جمعیت این روستا در فصول گرم سال به چهل خانوار می رسد، این افزایش جمعیت مشکل کم آبی در تابستان را برای آنها فراهم کرده است. در بقیه ی فصول سال جمعیت روستا به 15 خانوار که در واقع ساکن همیشگی آنجا هستند کاهش می یابد.
آب روستای واریش از دو چشمه ی بالا و پایین روستا تامین می شود، آب چشمه ی پایین روستا فقط در فصول پر آب سال آب دارد اما آب چشمه ی بالا در تمام فصول سال پرآب است.
لازم به ذکر است که آب چشمه ها در فصل زمستان به دلیل سرما ممکن است یخ بزند. از این رو مردم در فصل زمستان نیز با مشکل بی آبی روبرو هستند. آب هر دوی این چشمه ها توسط لوله به منازل منتقل می شود.
تمامی افراد روستای واریش مسلمان می باشند و دارای اعتقادات عمیق مذهبی می باشند.
این موضوع را می توان از صدای اذان مسجد روستا که روزی سه دفعه پخش می شود متوجه شد.
همچنین مردم روستای واریش در ماه های محرم و صفر و شب های شهادت رسم و رسومات خاص خود را برای عزاداری دارند. از داخل روستا که رد می شویم با جاده ای مواجه می شویم که نام آن مسیح الله دین محمد است.
اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
بر اساس پرس و جوهای انجام شده با اهالی این نتیجه به دست می اید که مسیح الله یکی از خلبانان ایرانی در زمان جنگ ایران و عراق بوده که در نهایت به دست عراقی ها شهید شده است.
در واقع این خیابان به نام وی منور شده است تا یاد و خاطره ی او گرامی بماند و فراموش نشود. این بزرگمرد در همان روزهای اولین حمله ی هوایی ایران به عراق حضور داشت.
اگر می خواهید به این روستا بروید و از جاذبه های آن استفاده کنید می توانید از خودروی شخصی خود استفاده کنید و یا با استفاده از مترو به آنجا بروید. مشخصا این روستا ایستگاه مترو ندارد برای همین باید در ایستگاه وردآورد پیاده شد و سپس با استفاده از تاکسی های آنجا به روستا رفت. در طی مسیری که تا روستای واریش است با دره های عمیق، باغ‌های سرسبز و کوه‌های مرتفع روبرو می شویم که بر جدابیت جاده می افزایند.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا


منبع:www.iranamavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۸
ایران ماوا

امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
تا اینجا چندی از جاذبه های روستای واریش را نام بردیم، اکنون به دو مورد از جاذبه های اصلی آن اشاره می کنیم:
۱) ارتفاعات پهنه حصار رشته‌ کوه و قله‌ای در منطقه البرز مرکزی و در شمال غرب تهران از ارتفاعات بخش کن به ارتفاع ۳۳۷۵ متر وجود دارد که رودی از دامنه ی شرقی این کوه سرچشمه گرفته و در راه خود، آبشار سنگان را می‌سازد و در نهایت به رود کن سرازیر می شود.
 این رشته‌کوه میان جاده سولقان و جاده چالوس قرار دارد و از شمال به شهرستانک، از غرب به روستای خور و جاده چالوس، از شرق به دهکده سنگان و جاده سولقان و از قسمت جنوبی به منطقه واریش و وردآورد می رسد.
 بلندترین قله این رشته کوه “پهنه سار” ، “پهن حصار” و “پشته بند” و “گندم چال” هم نامیده می شود.
 قله ی دیگری که در این ارتفاعات شهرت دارد چشمه شاهی نام دارد.
 در مورد موقعیت قله پهنه حصار و چشمه شاهی، اختلاف نظر وجود دارد اما از آنجا که پهنه حصار بلندترین قله رشته کوه است می توان گفت که قله شمالی دشت با ارتفاع ۱۰۰ متر بلندتر از قله جنوبی که سنگ چین و بادپناهی به ارتفاع یک متر و نیم وطول و عرض حدود ۲٫۵ متر دارد ، همان “پهنه حصار” است و در این صورت قله جنوبی ” چشمه شاهی” خواهد بود.
 دشت پهنه حصار نیز مابین قله های پهنه حصار و چشمه شاهی قرار دارد.
در مورد بخش دیگر روستا که از جاذبه های اصلی آن است باید به امامزاده بی بی زرین قمر اشاره کرد. ساختمان امامزاده دارای دو اتاق است که یکی از آنها کاربری آشپزخانه و دیگری قبر بی بی زرین است.
در مورد افراد مدفون در این امامزاده داستان هایی بر زبان های مردم روستا جاری است که در زیر در مورد آنها توضیح داده می شود:
دو تن از خواهران امام رضا(ع) به نام های بدرالنساء و زرین قمر که از دست حاکمان وقت در حال فرار بودند برای رهایی به این صخره سنگ پناه می آورند و به جای گفتن  یاهو و یا الله می گویند : ” یا کوه ” و کوه و سنگ شکافته شده و آن ها در دل سنگ پنهان می شوند. دشمنان با شمشیر ضربه ای به آنجا می زنند و شکافی پدید می آید که امروز ترک خودگی موجود در سنگ نشان آن است.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
در مورد آب آشامیدنی این روستا که گفته شد از دو چشمه تامین می شود چند نکته لازم به ذکر برای افراد گردشگر وجود دارد:
 اول اینکه برای گردشگران فقط از طریق چشمه و یا حوض وسط مسجد امکان تامین آب وجود دارد، برای همین توصیه می شود اگر در فصل زمستان به روستا سفر می کنید حتما با خودتان آب آشامیدنی بردارید زیرا در صورت یخ زدن لوله های آب مجبور می شوید تا چشمه برای برداشتن آب بروید.
 گردشگران می توانند از سرویس های بهداشتی مسجد استفاده کنند که آن هم فقط در آخر هفته باز است. تلفن همراه شما در روستای واریش قابلیت ارتباط برقرار کردن خود را از دست می دهد زیرا در این مکان هنوز هم دکل های ارتباطی نصب نشده اند اما با استفاده از تلفن های معمولی می توان ارتباط برقرارکرد.
جاده ی منتهی به روستا پس از هر بار بارش برف نمک پاشی و برف روبی می شود تا عبور از آن ممکن گردد.
جاده ای در بالای محله ی وردآورد هست که برای رفتن به واریش باید از آن مسیر رفت، این جاده به شکل جاده ی امامزاده داود است.
 در ابتدا جاده به روستای وردیج و سپس به واریش منتهی می شود.
برای اجاره آپارتمان مبله تهران با ما در تماس باشید.
قله ای در کنار روستای واریش است که در بالاتر نیز به آن اشاره شد، ان قله دارای ارتفاع 3400 متر است. نام آن قله پهنه حصار است. جاده ای در شمال شرق روستا قرار دارد که مسیر منتهی شونده به این کوه است. برای افرادی که علاقه به پیاده روی دارند این محل که دارای شیب است گزینه ی بسیار مناسبی برای تجربه کردن یک پیاده روی خوب می باشد.
 پیمودن در این مسیر که مکانی بکر و خلوت است چیزی در حدود 30 دقیقه وقت می گیرد.
منطقه ای در نزدیکی روستاست که اهالی آن را سرچشمه می نامند.
دشت سرچشمه مکانی بسیار جذاب می باشد که در فصول مختلف سال نماهایی جذاب به خود می گیرد. در فصل تابستان و بهار بسیار سرسبز و در فصل زمستان با برف سفیدپوش شده و از منظره ی بالا که نگاه می کنیم بسیار جذاب به نظر می رسد. این دشت در فاصله ی 2500 متری از سطح دریا قرار دارد و اختلاف ارتفاع آن با روستا 250 متر است. افرادی که می خواهند به قله ی پهنه حصار صعود کنند باید از این دشت گذر کنند.
اگر شما از دسته افرادی هستید که روستا گردی را دوست می دارید به شما پیشنهاد می شود که حتما به این روستا سری بزنید.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۸
ایران ماوا

برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
در نزدیکی تهران دو روستا وجود دارد که هر کدام جاذبه های خاص خود را دارد. نام این دو روستا وردیج و واریش است.
 روستای واریش که در فصل بهار به مکانی بسیار زیبا تبدیل می شود و با شکوفه های گیلاس و آلبالوی خود که باغ ها را سفیدپوش می کند نمایان می شود.
ازجمله تفاوت هایی که این دو روستا با یکدیگر دارند می توان به اختلاف ارتفاع آنها از سطح دریا اشاره کرد. وردیج در ارتفاع 1850 متری و واریش در ارتفاع 2250 متری ازسطح دریا قرار دارد. اما اکنون روی بحث ما با روستای وردیج است و اکنون به تعریف و توضیح درباره ی ویژگی های آن و جاذبه هایش می پردازیم:
از جمله موضوعات عجیب این روستا می توان به آدمک های سنگی یا سنگ های آدم نما اشاره کرد.
هیچکس نمی داند که این سنگ ها هستند که شبیه به آدم شده اند یا آدم ها به شکل سنگ در آمده اند. در واقع این آدمک های سنگی در حد فاصل وردیج و واریش قرار دارند و نگارخانه ای طبیعی فراهم کرده اند.
 در شیوه ی به وجود آمدن این آدمک ها نظرات متفاوتی وجود دارد. یکی می گوید آدمک ها در واقع سنگ بوده اند و به وسیله ی فرسایش به این شکل در آمده اند. دیگری می گوید این ها بقایای قلعه ای قدیمی است. اما با این حال دلیل قانع کننده ای برای نظریه ی اول وجود ندارد زیرا تنها این قسمت از آنجا پر از آدمک هاست و اگر به خاطر فرسایش بود قطعا جاهای دیگر نیز به این شکل درمی آمدند.
کمی دورتر آبشاری قرار دارد که اهالی به آن لت مال می گویند. در واقع لت مال به معنی صیقل داده شده و صاف است و این نام به این دلیل نهاده شده که سنگ هایی که زیر فشار آب هستند کامل صاف و صیقل داده شده می شوند. اگر به وردیج رفتید حتما به این آبشار نیز سری بزنید.
امامزاده ای در جوار کوه پهنه حصار قرار دارد که آنرا بی بی زرین می نامند. در مورد این امامزاده حکایاتی به دست رسیده که در مورد آن توضیح داده می شود:
می گویند زمانی که دو تن از خواهران امام رضا(ع) در حال فرار از دست دشمنان خود بودند زمانی که به این کوه می رسند فریاد بر می آورند: یا کوه.
 در این زمان صخره های کوه باز شده و این دو تن به داخل آن می روند و در آن پناه می گیرند. خطوط و شکاف هایی نیز بر این صخره موجود است که گفته می شود نشانه ای از ضربه های شمشیر دشمنان است.
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
باغ های میوه ی موجود در وردیج عبارت اند از سیب، هلو، گیلاس، گلابی، انگور، گردو و… .
این مکان و روستای واریش درفصول گرم سال پذیرای تعداد زیادی افراد می باشند، به خصوص روستای واریش که در فصول گرم سال دارای هوای خنک و آب گوارا می باشد به حدی شلوغ می شود که زندگی حتی بر اهالی اصلی آن سخت می شود.
 البته طبیعی است که در این روزها با وجود آلودگی بسیار هوا و جمعیت روز افزون شهر تهران مردم در به در مکانی خلوت و با هوای خوب باشند. هوای روستای واریش که در دره واقع شده به حدی خنک است که زندگی در آن در فصل زمستان بسیار سخت می شود و جمعیت آن به 15 خانوار کاهش می یابد اما همین جمعیت در فصل تابستان چند برابر می شود و این نشانگر این است که روستای واریش بیشتر مکانی ییلاقی برای اهالی به حساب می آید.
روستاهای وردیج و واریش دو مکان مناسب سفر در آخر هفته می باشند. اگر می خواهید هزینه ی زیادی نکنید و در عین حال یک سفر کوتاه و لذت بخش داشته باشید وسایل مورد نیاز خود را جمع کنید و با خانواده تان عازم این دو مکان شوید. اگر آب و هوای لذت بخش، آبشار طبیعی، مناظر زیبا و بسیاری چیزهای دیگر می خواهید حتما به روستاهای وردیج و واریش سری بزنید.
روستای وردیج بزرگ‌ترین روستای حریم شمال غرب تهران به شمار می‌رود. مسیرهای دسترسی به این روستا انتهای اتوبان همت – بلوار پژوهش – شهرک دانشگاه شریف – خیابان شهید اردستانی در انتهای شمالی خیابان تابلوی کوچک سفید رنگی با عنوان “روستای وردیج – روستای واریش” مشاهده می شود که ابتدا وارد جاده کوهستانی وردیج و واریش میشویم.
 مسیر ثانوی از اتوبان تهران کرج از پشت پمپ بنزین وردآورد (ورودی از پمپ بنزین) به سمت خیابان شهید اردستانی – به سمت شمال خیابان سپس وارد جاده ی روستای وردیج و واریش میشویم.
 جاده ای کوهستانی، باریک و در قسمتهای زیادی از راه آسفالت جاده بدلیل سرمای زیاد و طولانی زمستان در منطقه از بین رفته و به جاده ای پر از چاله و گودال های کوچک تبدیل شده. جاده تا انتهای روستای واریش آسفالت میباشد. تقریباً با طی مسافتی در حدود 7 کیلومتر از ابتدای جاده به روستای وردیج و صخره‌های آدمک میرسیم . سپس با طی مسافتی 4 کیلومتری به انتهای جاده آسفالت و روستای واریش میرسیم.
اگر قصد عزیمت به این روستا را داشتید می توانید از خودروی شخصی خود و یا از مترو استفاده کنید، البته ایستگاهی تحت عنوان وردیج یا واریش در بین ایستگاه های مترو مشاهده نمی شود اما شما می توانید در ایستگاه وردآورد پیاده شده و بقیه ی مسیر را با استفادهاز تاکسی های ایستگاه بروید.
 اگر هم قصد دارید از خودروی شخصی خود استفاده کنید می توانید از مسیرهای مذکور استفاده کنید. در طی عبور از جاده باغ های گیلاس و آلبالو بسیار خودنمایی می کنند، بنابراین می توان از جاده نیز بعنوان یکی از جاذبه های اصلی نام برد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.


منبع:  www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۷
ایران ماوا

برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
با توجه به ازدیاد جمعیت افراد در تهران این شهر دارای نکات منفی بسیار می شود که می توان ازجمله آنها به ترافیک، آلودگی هوا و… اشاره کرد.
طبیعتا هر کسی که مدتی در تهران بماند دلش برای مکانی زیبا و خوش آب و هوا تنگ می شود که البته خوشبختانه اطراف شهر تهران مناطق بسیار زیبایی وجود دارد که از جمله آنها روستای برگ جهان است.
این روستا از تهران 50 کیلومتر فاصله دارد و همین فاصله ی نسبتا دور باعث شده که از آلودگی هوا و سر و صدا کاملا به دور بماند.
 وجه تسمیه ی این روستا ریزش برگهای درختان بسیاری است که در اینجا قرار دارد. در واقع روستای برگ جهان منطقه ای مخصوص گردش در فصل پاییز است زیرا ریزش برگها فقط در این فصل مشاهده می شود. رودخانه ای نیز در این روستا مشاهده می شود که منبع آب آن از ارتفاعات اطراف روستا سرازیر می شود. آب رودخانه نیز به سد لتیان می ریزد.
بیشتر جاذبه ی روستای برگ جهان مخصوص فصل پاییز است، با این حال در فصول تابستان و بهار نیز گردشگران بسیاری دارد. عوامل زیادی چون آب و هوای مطبوع در دو فصل اول سال، آبشار های زیبا که در حدود 20 عدد از آنها در مسیر رودخانه قرار دارد، کوه های بلند، کوچه باغهای زیبا و سرسبز و… باعث جذب تعداد زیادی افراد به این منطقه می شود.
علاوه بر موارد گفته شده آبشاری در یکی از کوه های اطراف وجود دارد که برای رسیدن به آن چیزی در حدود 1 ساعت کوهپیمایی لازم است. لازم به ذکر است که روستای برگ جهان از توابع لواسان می باشد.
از محصولات گیاهی لبنی این روستا می توان به: گردو، سیب، زردآلو، ازگیل گیلاس، آلبالو و هلو، خرمالو، آلو، گلابی، توت، شیر، ماست، کره و عسل اشاره کرد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
در بین روستای لواسان و روستای برگ جهان روستای افجه قرار دارد که برای رسیدن به برگ جهان باید از آن نیز گذر کرد.
یک ابشار در قسمت شمال شرقی روستای برگ جهان آبشار برگ جهان است که یکی از جاذبه های روستا به حساب می آید. آبشار جهان برگ در راه صعود به قله های سرسیاه غار قرار دارد و بیشتر افرادی که برای کوه پیمایی به این مکان سفر می کنند برای دیدن آبشار می آیند.
 کمی که داخل روستا پیاده روی می کنیم و از آن خارج می شویم جلوتر که می رویم با یک دو راهی روبرو می شویم که سمت راست آن به یک رودخانه منتهی می شود و سمت چپ آن از بالاتر از پای کوه می گذرد و باز به رودخانه می رسد.
 بعضی افراد نیز برای روستاگردی به این منطقه می آیند، اگر شما نیز با این هدف به آنجا می روید می توانید بعد از روستای جهانبرگ به روستای نیکنام وارد شوید.
پس از روستای نیکنام به یک سه راهی بر می خورید که سمت راست آن به سد لتیان و جاجرود می رساند و جهت چپ آن به روستا‌های هنزک، رسنان، چهارباغ، لواسان بزرگ، کلان، علائین، ایرا، جورد، سنگ دروازه، آردینه، وسگاره، مندانک و در نهایت به شهرستان رودهن منتهی می شود.
امروزه کاربری روستای برگ جهان با کاربری گذشته اش فرق کرده است.
قدیم تر از چهار بخش محله سردره، پادره، رودبار و شاهان تشکیل شده بود اما امروزه معماری ساختمان ها و هویت آنها متفاوت شده که دیگر نشانی از آن رستای قدیم به چشم نمی خورد مگر در محله ی سردره که یک مسجد از زمان پهلوی به جا مانده است. شواهدی بدست آمده که نشان می دهند روستای برگ جهان بسیار قدمت دارد، از جمله این شواهد می توان به آثار سفالی بدست آمده از لایه های زیرین روستا اشاره کرد.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
 روستای برگ جهان به شکلی است که از بالا شروع می شود و انتهای روستا که در قسمت شمالی آن است به دره ای منتهی می شود. عوامل بسیاری باعث گردیده اند که روستای برگ جهان از جمله زیباترین روستا های تهران باشد، از جمله آنها می توان به: باغ های سرسبز و زیبای اطراف آن، نهرهای روان و پرآب، کوه های زیبا، اماکن قدیمی و… اشاره کرد. بناهای داخل روستا تخریب شده و به جای آنها بناهای جدیدی ساخته شده اند.
امامزاده ای در نزدیکی برگ جهان است که آنرا امامزاده اسماعیل می نامند. این امامزاده در گذشته ساختمان به خصوصی داشته که امروزه تغییر شکل یافته. قبلا دارای گنبدی مخروطی شکل بود که بعد ها تخریب و گنبد جدیدی جایگزین آن شد.
 این امامزاده برای افراد روستا و روستاهای اطراف بسیار مقدس شمرده می شود.
مکانی در نزدیکی روستا به نام قلعه دختر وجود دارد که از شمال روستا در حدود 3000 متر فاصله دارد. این قلعه در ارتفاع 2720 متری قرار دارد و مکانی تاریخی به حساب می آید. اما به دلیل به توجهی تخریب و مصالح ان در بناهای روستا به کار گرفته شد.
 از دیگر اماکن تاریخی این منطقه می توان به زندانخانه ی لار اشاره کرد. زندانخانه ی لار غاری است که همانطور که از نام آن پیداست در گذشته برای زندانی کردن استفاده می شده است. غار لار ابعادی 2 در 2 دارد و دارای طول 30 متر است.
اگر قصد رفتن به روستای جهان برگ را دارید می توانید از دو راه استفاده کنید.
 اولین مسیر مربوط به تهران، لواسان، نارون، هنرک، افجه و سپس برگ جهان است.
 مسیر دومی نیز مربوط به تهران، جاجرود، سد لتیان، نیکنام ده و برگ جهان است.
 این جاده ها هر دو آسفالت شده اند و عبور از آنها هر دو به یک اندازه راحت است. می توانید در بین راه در فشم به استراحت بپردازید، فشم تا برگ جهان 20 کیلومتر فاصله دارد. اگر می خواهید کمی تنوع به خرج دهید می توانید در راه برگشت از جاده ی جاجرود بیایید. این جاده دارای طبیعت بسیار زیبا و خیره کننده است.
.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا


منبع: WWW.IRANMAVAA.IR

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۲۵
ایران ماوا


برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.

در گوشه ای از کشورمان مردمانی زندگی می کنند که از هر موضوعی که به تکنولوژی و نوآوری مربوط می شود دوری می گزینند.

 این مردم آداب و رسوم زندگی گذشته خود را حفظ کرده اند و هیچگونه نوآوری در زندگیشان به چشم نمی خورد حتی از ساعت های دیواری یا مچی که امروزه در تمام دنیا برای کارهای مختلف استفاده می شوند در آنجا چیزی به چشم نمی خورد چه برسد فناوری های بسیار پیشرفته ای مثل موبایل و تلفن های هوشمند.

همچنین در این منطقه اثری از خودرو و ماشین دیده نمی شود. اسم این روستا ایستا است.

از بحث تکنولوژی و فناوری این روستا حتی می توان گفت که این منطقه لوله کشی آب و گاز ندارد و ویژگی شهرهای معمولی را حتی دارا نیست.

 مردم این اهالی ساکت هستند و هیچکس در آنجا به کسی دیگر کاری ندارد.

 در روستای ایستا مردم اعتقادی به مراسم های شادی و عزا ندارند و جشن عروسی نمی گیرند و برای مردگانشان عزا برگزار نمی کنند و به دیگر مراسم ها از جمله جشن تولد و سالگرد ازدواج نیز اعتقادی ندارند.

 مردم این روستا حتی برای شب نشینی گرد هم جمع نمی شوند.

اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا

مردم روستای ایستا ازمرجع تقلید مجتهد تبریزی پیروی می کنند. وی فردی یود که از هرگونه تجدد و نوآوری دوری می کرد.

از جمله فتواهایی که وی داده بود این بود که از هر چیزی که به نوآوری و تجدد مربوط می شود نباید استفاده کرد. از جمله اعتقادات مذهبی افراد این روستا می توان به خود مختار بودن آن ها در تعیین اوقات شرعی، اعتقاد داشتن آن ها به رویاهای صادقه، انتظار فرج برای ظهور امام زمان و… اشاره کرد.

 آن ها همچنین در ماه مبارک رمضان حلول ماه را بر اساس شاخصه های خود تعیین می کنند.

فرزندانشان نیز پس از رسیدن به سن تکلیف دو راه پیش رو دارند یکی اینکه پیش خانواده ی خود بمانند و یا به شهر تبریز باز گردند. لازم به ذکر است که آنها عقاید و رسوم خود را تبلیغ نمی کند.

اصالت این مردم تبریزی است و روزگار خود را از فروختن زمین های خود در تبریز می گذرانند. هیچکس از اهالی خارج روستا تا به کنون زنی از این روستا ندیده است و بالعکس زنی هم از خارج روستا حق ورود به روستا را ندارد.

معماری خانه های منطقه نیز به شکل ساده و سنتی است. در این منطقه مصالحی از جمله آهن و سیمان و آنچه امروزه درساخت خانه ها به کار گرفته می شود دیده نمی شود. کودکان روستا برای سواد آموزی به مکتب خانه می روند و درآنجا با واجبات و محرمات دینی و فنونی مثل خوشنویسی آشنا میشوند.

افراد روستای ایستا مایل به دریافت هیچگونه کمک های دولتی نمی باشند، این افراد همچنین در سر شماری ها به حساب آورده نمی شوند و شناسنامه نیز ندارند.

طبیعی است که با این شیوه ی زندگی حرف ها و شایعات زیادی در مورد آن ها گفته شود. از جمله اینکه بسیاری آن ها را اسماعیلی مذهب می نامند، برخی دیگر نیز به آن ها دراویش تارک دنیا می گویند.

آنها از مردم بسیار فاصله می گیرند و تا حد امکان به آنها نزدیک نمی شوند، این موضوعات و مسائل مشکوک و عجیب دیگر در مورد آنها باعث شده است که اهالی بومی طالقان ندانند که آن ها واقعا از کجا آمده اند و چه مذهب و مسلکی دارند. در واقع داستان این مردم هنوز هم درلایه ای از ابهام  است.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .

خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما در ارتباط باشید.


منبع: WWW.IRANMAVAA.IR

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۲۵
ایران ماوا

برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
در نزدیکی یکی از روستاهای اطراف تهران به نام آهار آبشاری به نام شکرآب واقع شده است.
 این آبشار بسیار زیبا در میان دره ای واقع شده است که بسیار دیدنی می باشد.
 لازم به ذکر است که آبشار آهار از توابع رودبار قصران که یکی از روستاهای شمیرانات است می باشد.
 روستای شکراب به دلایلی که در زیر به آنها اشاره می شود در گذشته محلی برای شکار و خوشگذرانی پادشاهان قاجاری بوده است.
این مکان محلی ییلاقی و بسیار باصفا و با آب و هوای خوب است که علاوه بر آن دارای کوه های بلند، رودخانه ی زلال، درختان سرسبز، راه هموار و… می باشد.
 همین عوامل باعث جذب گردشگران بسیار در طول سالهای متفاوت می شود.
آبشار پرآب این روستا منظره ای بسیار زیبا درست می کند. علاوه بر آن یک آبشار دیگر در این روستا به چشم می خورد که نام آن چهل پله است. این آبشار در دامنه کوه دختر آهار قرار گرفته است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
روستای شکرآب در مسیر فشم قرار دارد و در 13 کیلومتری این ناحیه واقع شده است.
 در چهار کیلومتری روستای فشم یک دوراهی قرار دارد که مسیر سمت چپ به اوشان، ایگل، باغ گل، آهار و شکرآب منتهی می شود.
 در روستای شکرآب علاوه بر این آبشارها یک چشمه نیز دیده می شود که به آن چشمه برفی می گویند.
 قناتی که در این روستا وجود دارد نیز بخشی از آب مصرفی روستا را تامین می کند.
در مسیری که بین روستای آهار و منطقه ییلاقی شکرآب واقع شده است باغ های بسیاری دیده می شود که در آنها درخت های آلبالو، گیلاس و… به تعداد بسیار زیاد مشاهده می شود. همین مسیر که دارای زیبایی های بی شماری می باشد عامل جذب افراد بسیاری به این منطقه می باشد. در این مسیر امامزاده ای نیز قرار دارد که بنای آن قدیمی و مربوط به دوره ی قاجار است. از این امامزاده تا شکرآب چیزی در حدود 10 دقیقه فاصله است. پیشنهاد می شود برای رفتن به این جاده فصل بهار یا پاییز را انتخاب کنید. فصل بهار به دلیل شکوفه های درختی دارای نمای بسیار زیبایی می شود و پاییز نیز به خاطر وجود برگ های رنگارنگ رو به ریزش نمای قشنگی به خود می گیرد.
در کنار امامزاده ای که در بالاتر به آن اشاره شد قهوه خانه ای قرار دارد که همه روزه میزبان بسیاری از گردشگران است. در اینقهوه خانه به مانند دیگر قهوه خانه ها، قلیان، دیزی و… سرو می شود.
در قهوه خانه جنب امامزاده می توانید از دیزی یا سایر غذاهای موجود لذت برید
در مسیر روستا تا امامزاده راه مالرویی وجود دارد که تابلوهای موجود در آن مسیر را به خوبی نشان می دهند.
با اجاره سوئیت مبله د رتهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا


منبع: WWW.IRANMAVAA.IR

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۲۵
ایران ماوا

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
در اطراف تهران دره هایی زیاد واقع شده است که یکی از آنها دره ی پیازچال است. این دره در قسمت جنوبی کوهستان های البرز به سمت تهران قرار دارد. برای رفتن به این منطقه باید از قله ی دارآباد عبور کرد. شرح چگونگی این راه در پایین تر توضیح داده خواهد شد.
در زمستان چند سال پیش فردی که به قصد تفریح و کوهنوردی به دره ی پیازچال رفته بود به داخل دره سقوط کرد که تا روزهای بسیاری بعد از اتفاق افتادن این قضیه ردی از وی پیدا نبود. بعدها در اثر جستجوی امدادگران و هلال احمر جسد وی پبدا شد.
دره ی پیازچال دره ایست که در طول سال سرسبز است و هیچگاه رو به زردی و خشکی نمی برد. دره ی پیازچال در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا در ابتدای خود و در ارتفاع 3200 متری از سطح دریا در انتهای خود واقع شده است. همچنین طول این دره به 3000 متر می رسد.
ابتدای این مسیر خودروی خود را در پارکینگ دارآباد پارک کنید و به سمت قله ی دارآباد حرکت کنید، پس از یک ربع ساعت پیاده روی به یک کافه می رسید که پس از آن در حدود 300 متر باید پیاده بروید و سپس به یک پاکوب می رسید که از اولین دره ی سمت راست شروع می شود که نقطه ی پایانی آن یال شن سیاه و قله هستند.
در مسیریال سه پاکوب مشاهده می شود که می توان با استفاده از آن ها مسیر خود را تغییر داد. یکی از این پاکوب ها به سمت چپ دره و چشمه ی درازلش منتهی می شود. در نقطه ی شروع دیگر پاکوب لوله ی آبی به چشم می خورد که باید آب مورد مصرف را از آنجا برداشت زیرا از آن جا تا قله چشمه و رودخانه و یا جوی آبی وجود ندارد.
با ادامه دادن در مسیر به یک جاده می رسیم که می توان از آن با ماشین گذر کرد. بعد از عبور از جاده به خط الراس بالایی در ارتفاع 2500 متر می رسیم و بعد از آن به پیشرفتن در مسیر به یک منطقه نظامی قدیمی برمی خوریم پس از آن به قله ی 3170 متری دارآباد می رسیم.
 قله ی دارآباد از شرق به گردنه ی تخت تلهرز و قوچک و از جهت غرب از طریق مسیرهای خط الراس به قله های چمبره بند، سیاه بند، لزون شرقی، بندلارکرور، لزون غربی، چهار پالون و توچال مرتبط می شود.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
 این قله دارای پناهگاه یا جان پناه کوچکی است که ظرفیت 15 نفر در خود را دارد و دارای یک اتاق مستطیلی و سقف شیروانی می باشد. دیواره ی این پناهگاه نیز از جنس سنگ است.
ارتفاعات اطراف این قله عبارت اند از: چپ دره با ارتفاع 3180، چمبره بند با ارتفاع 3160 متر،، شهربانو کُشَک با ارتفاع 3300 متر به قله سیاه بند  به ارتفاع 3320.
پس از قله ی سیاه بند با عبور از مسیر سنگلاخی به سوی گردنه ی لوپهنه روانه می شویم که دارای ارتفاع 3180 متر است. با ارتفاع گرفتن به سمت غرب به یک مسیر سنگلاخی دیگر می رسیم که با پیمودن آن به بند لاکرور برمی خوریم که در ارتفاع 3380 متری از سطح دریا واقع شده است. بعد از آن به قله ی لزون بمی خوریم که دو راه برای رفتن به آنجا وجود دارد، یکی راه صعود سوزنی لاکرور و دیگری مسیری در پایین تر و دارای خطر کمتر است.
قله ی لزون دارای ارتفاع 3540 متر است.
اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
در شرق قله ی لزون روستای ایگل به چشم می خورد. پس از صعود به قله ی پیازچال به طرف دشت پیازچال حرکت کنید. با پیمودن مسیر در ارتفاع 3260 متری به چشمه ی پیازچال برمی خورید.
پیشنهاد می شود برای عبور از این مسیرها با فردی بروید که دارای تجربه ی کافی است و این مسیر ها را قبلا طی کرده است.
 در صورتی که شرایط برای صعود به قله مناسب باشد چیزی در حدود 5 ساعت زمان لازم است تا به مقصد رسید. به ازای هر نفر نیز باید حداقل یک لیتر آب همراه داشت تا کسی با مشکل تشنگی روبرو نشود.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا


منبع: WWW.IRANMAVAA.IR

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۴۹
ایران ماوا

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
دربند یکی از مناطق بسیار زیبای تهران است که در شمال این شهر و در نزدیکی کاخ سعدآباد قرار دارد. این منطقه یکی از قطب های گردشگری اصلی تهران است که همه روزه در تمام سال مردم بسیاری برای گردش و تفریح به آنجا می روند.
 بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که دربند اولین منطقه ی معرفی شده از سوی شهروندان تهرانی به گردشگران خارجی برای گشت و گذار می باشد.
 بعد از دربند، فشم، لواسان و درکه به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.
از جمله ی این عوامل جذب گردشگری دربند می توان به دو آبشار به نام دوقلو و شیرپیلا اشاره کرد.
 منطقه ای که آبشار شیرپیلا در آن واقع شده است دارای پناهگاهی است که افراد در آن اطراق می کنند. همچنین این پناهگاه دارای امکانات ضروری پزشکی و هلال احمر است و مردم می توانند شب را در آن بمانند.
از جمله محله های دربند می توان به مرغ‌ محله یا مغ محله، کنارمحله، کلاغ‌ پر و سربند و… اشاره کرد.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
کم ارتفاع ترین خیابان دربند چیزی در حدود 1600 متر بالاتر از سطح دریا است و بلند ترین بخش آن دارای 1800 متر ارتفاع است.
 در قسمت پایینی این خیابان میدانی وجود دارد که به نام سربند شناخته می شود. در قسمت میانی این میدان مجسمه ای به چشم می خورد. این مجسمه به تندیس کوهنورد معروف است.
 طرح ساختن این مجسمه توسط فردی به نام حسن وجدان خوش طراحی شد و در سال 1341 با آماده شدن مقدمات به دست سرهنگ بیات و پرداخت ده هزار تومان به مجسمه ساز توسط شهرداری به دست رضا لعل ریاحی ساخته شد.
 فردی که بعنوان مدل ساخت این مجسمه قرار گرفت امیر شاه قدمی نام داشت. وی گروهبان ارتش، مربی کوهنوردی و مربی اسکی بود.
رودی به نام رودخانه دربند از میان منطقه های آن می گذرد که از محل های عبور آن می توان به دره اوسون، دره آبشار، دره امامزاده ابراهیم، دره کاک، آب شیردره و دره زون و… اشاره کرد.
منطقه ی دربند در هر دوره ای به نام و آوازه ی خاصی شناخته می شده. در توده ی زمانی در دوره ی ناصرالدین شاه این مکان، محل زندگی بسیاری از افراد دعا نویس شده بود. پسر سوم ناصرالدین شاه سالی یکبار برای انجام اعمال دعانویسی به این منطقه می آمد. در دوره هایی نیز شاهزاده های قاجاری همچون: الله وردی، ابولملوک کیومرث در دربند سکونت داشتند. بعضی از افراد نیز مثل دکتر ملیسپو که مستشار آمریکایی بود به مدتی در این مکان خانه داشت.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران
در زمان رضا خان پهلوی و به فرمان وی چندین مکان برای مسافران داخلی و خارجی که به تهران می آمدند ساخته شد. یکی از این هتل ها به نام دیپلمات تا اواسط حکومت محمدرضا شاه پهلوی محل اطراق مهمانان خارجی بود.
ناصرالدین شاه حکایتی در دربند دارد که جالب به نظر می رسد:
یک روز در ماه رمضان وی به دربند آمده بود و به دست گروهی به نام بابی ها مورد اصابت گلوله قرار گرفت. یکی از آن ها به محله ی مرغ محله که در بالاتر نام به نام وی اشاره شد، گریخت اما توسط مامورین ناصرالدین شاه دستگیر و روانه ی زندان شد.
برای رفتن به دربند چند راه پیش رو دارید، می توانید با استفاده از مترو به ایستگاه تجریش بیایید و باقی مسیر را با تاکسی بروید و یا می توانید از مبدا خود تا مقصد از تاکسی استفاده کنید. پس از رسیدن به میدان سربند باقی مسیر را باید پیاده بروید. کمی که ارتفاع بیشتر شود با دو مسیر روبرو خواهید شد که یکی از آنها از زیر پل و دیگری از روی پل گذر می کند. مسیری که از زیر پل می گذرد به منطقه ای به نام بند یخچال منتهی می شود که به دلیل امکان سنگ نوردی جایی بسیار محبوب می باشد. اما مسیری که از روی پل گذر می کند با کمی جلوتر رفتن باز هم به یک دوراهی می رسد. یکی از این دوراهی ها به هتل اوسون، دیواره زیبای اوسون، آبشار بلند سوتک و در بالاتر ایستگاه پنج تله کابین و دره‌ی پر آب ارس و همچنین قدیمی‌ترین مسیر صعود به قله توچال یعنی اسپید کمر می رسد و با گذر از دیگری می توان مناظر بسیار زیبای بند یخچال را مشاهده نمود. این مسیر از کنار جنگل ها می گذرد.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.


منبع: WWW.IRANMAVAA.IR

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۴۹
ایران ماوا