ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اگر قصد اجاره آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت مبله در تهران را دارید با ایران ماوا تماس بگیرید

ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اگر قصد اجاره آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت مبله در تهران را دارید با ایران ماوا تماس بگیرید

ایران ماوا با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید واحدهای اقامتی کوتاه مدتی را در حین سفر خود به پایتخت انتخاب کنید. اجاره آپارتمان مبله رورانه یا هفتگی و یا ماهانه تخصص ماست. برای اجاره سوئیت مبله در تهران به سایت ما مراجعه و با انتخاب واحد مورد نظر با ما تماس بگیرید.

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
از قدیم الایام تا به امروز هر جا که آب بوده است مردم برای سکونت در آنجا جمع می شدند.
شاهد تاریخی این موضوع تشکیل اولین تمدن های انسانی در اطراف رود ها  است که می توان از آن جمله سکونت مردم در بین النهرین را مثال زد.
جایی که آب نباشد کمتر موجود زنده ای می تواند طاقت بیاورد.
بسیاری از مناطق کشورمان به دلیل آب و هوای مناسبی که دارند میزبان  زندگی و سکونت مردم بوده اند که تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست.
 تهران در قدیم شهری بسیار سرسبزتر و با هوای بسیار بهتر بوده است.
امروزه به دلیل گسترش شهرسازی و خیابان کشی بسیاری از جنگل ها و باغ ها  از بین رفته اند و به جای آنها آلودگی هوای بسیار زیاد آمده است. آب تهران  از رودخانه ها و بخش عمده ای از آن نیز از قنات ها تامین می شده است. یکی  از مهمترین قنات های این شهر، قنات مقصود بیک بوده است.
 این قنات در شمیرانات قرار داشته است و قدیمی ها آن را باعث آبادانی  شمیرانات می دانند. قنات مقصود بیک از کوه های توچال و سعد آباد به سمت  تجریش سرازیر می شد و مناطق سر راه خود را سیراب می کرد.
 اهالی قدیمی هنوز هم از طعم گوارای این آب صحبت می کنند و می گویند که  از آن برای مصارف کشاورزی و باغداری و همچنین مصارف شخصی استفاده می شده  است.
با توجه به خشکسالی سال های اخیر و مصرف بی رویه ی آب تمام رودخانه های  سراسر کشور دچار افت سطح شده اند و از مقدار آنها بسیار کاسته شده است.  رودخانه ی مقصود بیک که در تجریش واقع شده است نیز دچار افت سطح جدی شده  است و دیگری نه آن مقدار آب قدیم خود را دارد و نه دیگر صفای قدیم را.
 رودخانه ی مقصود بیک در سمت راست پایانه ی اتوبوس ها و تاکسی های  دربند قرار دارد. یکی از اهالی قدیمی تجریش درباره ی مقصود بیک می گوید که  آب آن از کوه های توچال سرازیر می شده و تا کاخ سعد آباد ادامه داشته و از  میانش رد می شده سپس وارد سرپل تجریش می شده است.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
 قنات مقصود بیک نیز در ابتدای خیابان شهید دربندی بوده که بعد از طی  مسیر تا باغ فردوس به محله های پایینی دولاب می رسیده است. در مورد نحوه ی  نام گیری این قنات توضیحاتی باید بدهیم. دو برادر از سردار های دیلمی بودند  که نام یکی طغرل بیک و نام دیگری مقصود بیک بوده است. طغرل بیک قناتی را  در باغ فردوس به نام خود می زند و مقصود بیک نیز قناتی در ابتدای خیابان  شهید دربندی را. پس از تصاحب این دو قنات توسط برادران نام های آنها بر این  قنات ها ماند.
 اهالی قدیمی می گویند که قنات مقصود بیک یکی از دلایل اصلی آبادانی  تجریش و شمیرانات بوده است. وظیفه تقسیم آب برای استفاده بین سهیمان نیز  برعهده ی میراب بوده است.
یکی از اهالی قدیمی می گوید که آب قنات مقصود بیک بعدا به آب قنات  دربند می پیوسته و رودخانه ای واحد تشکیل داده می شده است. می گویند که این  رودخانه 25 متر کمتر از زمین ارتفاع داشته از این رو به آن دره ی مقصود  بیک هم می گفتند.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۵
ایران ماوا
آشنایی با محله های تهران – سوگلستان
برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
هر روزه در تمام جهان افراد زیادی چشم می گشایند و همچنین افراد زیادی هم می میرند.
 تعداد کسانی که می میرند بسیار زیاد است وهر روزه بر افراد مدفون در  قبرستان ها اضافه می شود. با توجه به اینکه بسیاری از قبرستان ها کهنه می  شوند و زمین آنها دیگر قابل استفاده نیست و از طرفی شهرها در حال گسترش  اند، گاهی اوقات مجبور به تخریب قبرستان می شوند تا بتوانند کارهای دیگری  بر روی زمین آنها انجام بدهند. در کشور خودمان نیز این موضوع در شهرهای  مختلف به وفور دیده می شود.
یکی از مناطقی که این اتفاق در آن رخ داده است شمیران می باشد.
 در قسمتی که مردم آن را در گذشته سوگورستان می نامیدند و مرده هایشان  را در آنجا خاک  می کردند شاید برای بسیاری اهالی ترسناک باشد که در زیر  جایی که زندگی می کنند روزگاری قبرستانی بوده باشد.
 بعدها نام این منطقه از سوگورستان به سوگلستان تغییر یافت. این منطقه  در واقع قسمتی از روستای بوجان که از توابع شمیرانات بوده است می باشد.
قدیمی های محله تعریف می کنند آن زمان ها که هنوز سوگورستان به این روز  نرسیده بود و حالت قدیمی اش را حفظ کرده بود قبرهای بسیار قدیمی در محله  دیده می شد که عمر بعضی از آنها به هزاران سال می رسیده است.
ساختمانی در محله وجود نداشته ولی در عوض پر بوده است از زمین های  کشاورزی و امثالهم. قدیمی ها همچنین تعریف می کنند که استخر بزرگی در منطقه  بوده است که برای آبیاری زمین ها از آن بهره می بردند. در دهه ی 40 هیچ  ساختمانی در ممنطقه دیده نمی شد و ساختمان سازی در این منطقه از سالهای 60  شروع شد و ادامه یافت. بیشتر ساکنین محله را افرادی تشکیل می دهند که ییلاق  قشلاقی به محله می آیند. روایاتی در باره ی عمر این روستا موجود است که  عمر آن را تا 3000 سال تخمین می زند.
 یکی از اهالی قدیمی محله به نام سید قاسم علی میرزایی می گوید که  شیارهای موجود بر روی زمین بقایای قبرهای قدیمی می باشد که در آنجا وجود  داشته اند. لازم به ذکر است که بگوییم سوگورستان به معنی بیا به سوی  گورستان می باشد.
کمی درباره ی شکل امروزی محله بگوییم. این محله در بلندی قرار دارد و  وارد محله که می شویم با 30 خانه ی ویلایی روبه رو می شویم که اطراف آنها  پر است از باغ های گیلاس، سیب، آلبالو، گردو و…
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
در بین این ساختمان ها نیز جاده های آسفالته قرار دارد.
عقیده ای که این اجازه را به مردم داد تا بتوانند بر روی قبرستان  ساختمان سازی کنند این بوده که می گفتند با گذشت سی سال از مدفون شدن یک  مرده، می توان قبرش را نابود کرد.
البته قبل از این عقیده ی دیگری غالب بوده که گفته می شده است نباید بر روی زمینی که مرده در آن است کشاورزی کرد.
همین موضوع موجب سالم ماندن گورها تا سالیان سال شده بود. اما جنبه ی  منفی که از بین بردن قبرها داشت این بود که با از بین بردنشان بسیاری از  هویت قدیمی محله نیز از بین برده شد. بسیاری مطالعات تاریخی که می توانست  در اینجا انجام  بگیرد و یا حتی شاید موجب پیدا شدن اشیای تاریخی گرانبها  می شد با از بین بردن قبرها و ساختمان سازی غیر ممکن شد.
این گورستان های قدیمی که به نوعی نمایان کننده ی فرهنگ و گذشته ی  روستا می باشند با از بین رفتن فرهنگ قدیمی را نیز با خود به اعماق خاک ها  بردند. امروزه این منطقه حال و هوای دیگری دارد و گویی زندگی در آن بیش از  مرگ در جریان است.
برای رفتن به این روستا باید ابتدا به سمت بلوار امام خمینی از  لواسانات حرکت کنید. سپس وارد خیابان اسدیان می شوید و پس از آن وارد جاده  کند می شوید. پس از آن به جاده ی شهید لواسانی وارد می شوید و در سمت چپ  محله ی سوگورستانی های قدیم و یا سوگلستانی جدید را در آنجا مشاهده می  کنید.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۵
ایران ماوا
امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
نام دختر، مرصع خانم و نام پسر کیکاووس بود. وجه تسمیه ی قصر کاووس نیز  همین پسر بود. از باغ های معروف این روستا می توان به حسن‌آباد متعلق به  محمدحسن خان اعتمادالسلطنه و همچنین باغ‌ ملک اشاره کرد.
گفته شده که باغ ملک در واقع همان باغ نصر الدوله بوده که بعدها به تملک حاجی ملک التجار درآمد.
از دیگر مالکان اصلی این زمین ها می توان به سلطان احمدمیرزا پسر  فتحعلی شاه، نصرالدوله فرمانفرما، میرزانصرالدوله صدرالممالک، مجدالدوله  داماد ناصرالدین شاه شوهر فخرالدوله که باغ او به دوقلو معروف بود، سلطان  علی‌ خان وزیر دربار، الهیار صالح و حسنعلی خان وزیری اشاره کرد.
به مانند اکثر روستاهای کشور، شغل افراد این روستا نیز باغداری و  دامداری بود که البته آب و هوا و موقعیت جغرافیایی مناسب نیز این عامل را  تقویت کرده بود. از جمله علفزارها و چراگاه های دامهای این منطقه می توان  به سرچال کوچک، سرچال بزرگ، چالیزون، سیالیز، کلکچال، پیازچال، چال او و  یخچال اشاره کرد.
فروشگاه افراد این منطقه تجریش بوده که البته به دلیل کم بودن مشتری معمولا فروختن محصولات بسیار مشکل بوده است.
هر جا که آب باشد مردم برای زندگی به آنجا روی می آورند.
 آب این روستا نیز از چند رودخانه و قنات و همچنین چند چاه و استخر و  آب انبار تامین می شد. فردی به نام همدانی درباره ی آب و منبع تامین آن در  این روستا توضیحاتی می دهد.
وی می گوید که نهر آب کوه و نهر امامزاده قاسم بخشی از اب روستا را  تامین می کرد. وی همچنین می گوید که نهر آب کوه از رودخانه های دربند و  گلابدره سرچشمه می گرفته ک آب نهر امامزاده نیز از رودخانه ی دربند سرچشمه  می گرفته است.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
 آب این دو رودخانه هایی که تا کنون نام برده شد، به روستاهای دیگری  غیر از امامزاده قاسم نیز می رسید که از بین آنها می توان به جماران،  دزاشیب و چیذر اشاره کرد. نحوه ی تقسیم کردن  این رودخانه ها بین روستاها  به صورت ساعتی و میزان زمینی بود که هر یک از روستاها دارا بود.
 میرآب های معروف این رودخانه ها سه برادر بودند به نام های: سید  میرزا، سید ابوالقاسم و سید محمدباقر. منبع آب آشامیدنی امامزاده قاسم،  علاوه بر رودخانه ها از قنات ها تامین می شد. قنات های معروف عبارت بودند  از قنات‌های باغ‌ ملک، باغ حسن‌آباد، معتمدالسلطنه، ده، باغ حاجی محمد  مهدی، باغ کهنه، باغ اویسی، باغ شرکاء، باغ انجیری شامل 3 رشته قنات، باغ  دکتر شکوه، باغ نخجوانی، منزل کربلایی علی، منزل کربلایی رمضانعلی، منزل  حاجی میرزا علی‌محمد لاریجانی، منزل حاجی سید مرتضی لاریجانی و قنات آبک.
در بالاتر به اسم شخصی به نام همدانی اشاره شد. وی همچنین به مساجدی  اشاره می کند که در محله ی امامزاده قاسم رفته رفته ساخته شده اند. از  جمله: مسجد ده یا مسجد حاجی سیدجلال، مسجد گذر پایین، مسجد گذر بالا، مسجد  سرآسیاب، مسجد گذر رودخانه، مسجد قنات و مسجد کوچه‌باغ. علاوه بر این  مسجدها یک تکیه در این منطقه نیز بوده است.
برای اجاره آپارتمان مبله تهران با ما در تماس باشید.
برخی از ساکنان این منطقه را مهاجران مازنی تشکیل می دهند. برخی از آن  ها نیز بر و برخی دیگر نیز آذری می باشند. در دوران رضا شاه تنها خاندان  غیر بومی این روستا را طایفه ی قریب تشکیل می دادند.
 علاوه بر آنها افراد غیر بومی دیگر آنهایی بودند که در فصل گرما به  این منطقه می آمدند. طایفه های بومی این منطقه نیز عبارت اند از:  اسفندیاری، ایجادی، وزوایی، قاسمی، قادری و سادات قادری. با این حال  بیشترین مهاجران آبادی را آذری ها و لرها شامل می شوند. آنها از دهه ی 1350  در محله ی امامزاده قاسم ساکن شده بودند.
اگر خواهان اطلاعات بیشتر درباره ی این محله هستید، می توانید به آنجا بروید و با ریش سفیدان محله به بحث و گفتگو بپردازید.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۵
ایران ماوا
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
تهران و مناطق اطراف آن همگی دارای سرگذشت تاریخی می باشند.
 بسیاری از این مناطق هنوز ریش سفیدانی از گذشته دارد که برای اطلاع بیشتر از اوضاع قدیمی محله می توانیم به آنها مراجعه کنیم.
 یکی از این مناطق شمیرانات است.
هر کدام از محله های این منطقه ریش سفیدانی دارد که برای پرسش و پاسخ  درباره ی ویژگی های گذشته ی برخی محله های شمیرانات به آنها مراجعه شده است  و نتایجی نیز به دست آمده است.
 فردی به نام دکتر علی همدانی از دسته افرادی است که نتایج این تحقیقات را دارد.
 به وی که مدیر بخش جغرافیای دائره المعارف اسلامی است مراجعه شده و درباره ی محله ی امامزاده قاسم اطلاعاتی کسب شده است.
 بر اساس نتایج تحقیق در کتبی همچون جغرافیای تاریخی شمیران که نوشته ی  منوچهر ستوده است، معلوم شد که شمیرانات در گذشته دارای 30 آبادی بوده  است. یکی از قدیمی ترین این 30 آبادی محله ی امامزاده قاسم است. امامزاده  قاسم نزدیک به 19000 نفر جمعیت دارد.
امامزاده قاسم از شمال به کوهپایه های توچال، از شرق به خیابان صادقی،  از جنوب به خیابان شهد باهنر و از غرب هم به خیابان دربند محدود می شود.
اگر بخواهیم درباره ی اسم این روستا صحبتی داشته باشیم باید بگوییم که  در گذشه نام این روستا دزج بالا بوده است که بعد ها به دلیل قرار گرفتن  بقعه ی امامزاده قاسم در این منطقه، نام آن به امامزاده قاسم تغییر یافته  است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
 دیزج بالا روستایی بوده است که در آن یک دژ قرار داشته است.
 دیزج بالا نقطه ی مقابل روستای دزاشیب بوده که آن هم دارای یک دژ بوده است.
 دزاشیب به دلیل قرار گرفتن در نقطه ای پایین تر از دزج بالا، دزاشیب  نام گرفت و دزج بالا نیز به دلیل قرار گیری در نقطه ای بالاتر دزج بالا نام  گرفت.
 روستای امامزاده قاسم در دو کیلومتری شمال شرقی آبادی تجریش واقع شده  بوده است که از غرب به گلابدره، شرق به دره جنی، شمال به آبک و جنوب به  زمین های دزاشیب محدود می شده است.
یکی از ویژگی های مثبت روستای دزج بالا، قرار گیری آن در بلندی ها است که باعث مصون ماندن روستا از بادهای سرد زمستانی می شود.
 نقطه ای که روستا از آن شروع به تشکیل شدن کرد در قسمت غربی امامزاده  قاسم است. این منطقه دارای شیب کمی بوده است و همچنین دارای مسیرهایی بوده  است که منتهی به کوه و آبادی های نزدیک می شده است.
امامزاده قاسم در منطقه ای مرتفع و در عین حال مسطح قرار دارد. به آن  نقطه، تختی می گفتند و مشرف به روستا بوده است. ممکن است دژی که وجه تسمیه  ای این روستا در گذشته بوده است در این منطقه مقرر بوده است.
پس از اینکه تهران به پایتخت قاجاریان تبدیل شد اهمیت آن نیز چند برابر شد.
شاهزادگان قاجاری بسیاری از زمین های این منطقه را خریداری کرده و آنجا را به منطقه ی ییلاقی خود مبدل نمودند.
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
دو تن از همسران فتحعلی شاه در این روستا عمارت داشتند. یکی ار آنها آغاباجی و دیگری طاووس خانم بوده است.
 گمان می رود که قصر کاووس که یکی از کاخهای این منطقه بوده است به آغاباجی متعلق بوده است.
 بر اساس نوشته های تاریخی این نتیجه حاصل می شود که آغاباجی فرزندی نداشت و یک پسر و یک دختر را به فرزندخواندگی وی دادند.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۴
ایران ماوا
برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
قدمت روستای حصار بوعلی را از ظاهر آن می توان تشخیص داد.
 خانه های کوچکاین روستا به علاوه ی درختان قطور و تنومندی که دارد نشان دهنده ی قدیمی بودن محله است.
 حصار بوعلی روستایی قرار گرفته در کنار کامرانیه است و فاصله ی زیادی تا امامزاده صالح ندارد.
 آب مصرفی این دو روستا از قنات و رودخانه ی دارآباد تامین می شود. هر  دوی این روستاها در شمال تهران و در بخش شمیرانات قرار دارد و برای رفتن به  آنها راه ماشین رو ساخته شده است.
کامرانیه و حصار بوعلی در واقع منطقه ای واحد بوده اند که پس از تصاحب  منطقه ای از آن توسط یکی از پسران ناصرالدین شاه به نام کامران این منطقه  به کامرانیه معروف شد.
وسعت امروزی حصار بوعلی به اندازه ی گذشته اش نیست و محدوده ای است که  نسبت به گذشته از وسعت آن کاسته شده است و امروزه در غرب پارک نیاوران قرار  گرفته است.
 فرهنگسرای نیاوران یکی از قسمت های اصلی حصار بوعلی است که در سالهای اخیر در آنجا ساخته شده است.
یکی دیگر از ساختمان های اصلی حصار بوعلی مسجد جامع می باشد.
در بالاتر اشاره شد که کامرانیه ملک متصرف توسط پسر ناصرالدین شاه قاجار بوده است.
 این ملک که قبلا از زمین های حصار بوعلی به شماره می آمده است از شمال  به نیاوران، از شرق به حصار بوعلی، از غرب به دزاشیب و از جنوب نیز به  بزرگراه شهید صدر محدود می شود.
در کتاب المآثر و الآثار به کامرانیه اشاره شده است که عمارت ییلاقی  پسر ناصرالدین شاه کامران میرزا بوده است. درباره ی مبلغ پرداختی به  کارگزاران ، ویژگی های ظاهری کامرانیه، انواع گل و گیاه و… این منطقه نیز  سخن هایی به میان آمده است.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۴
ایران ماوا
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
 نام وی مش جعفر زین العابدین بود و رابطه ی بسیار خوبی با رضا خان  داشت، ازین رو نام این منطقه جعفرآباد شد. این حکایت را فردی به نام حاج  حسین حسینی آورده است، وی همچنین می گوید این محدوده از حدود 80 سال پیش به  جعفرآباد شهرت یافت. شروع تغییر کردن مزرعه گلاب زمانی است که از گلابدره  جدا شد.
وی در مورد زمین های وقفی نیز توضیحاتی می دهد، بسیاری از مالکان زمین  های جعفر آباد زمین های خود را وقف کارهای خیر کرده بودند که از جمله آنها  می توان به زمین وقفی شازده حسن علی میرزا برای امامزاده صالح اشاره کرد که  البته قدیمی ترین سند وقفی این منطقه نیز درباره ی این موضوع است.
 وی که یکی از رجال قاجاری بود تولیت وقف نامه ی خود را به دست آخوند  محمد علی سپرد، وی پیش نماز تجریش بود و نظارت به این وقف نامه را به  نوادگان بعد از خود سپرد. زمین دیگری نیز هست که به دست آقای حسین ملک زاده  وقف شده است.
از آنجایی که جعفرآباد یا همان مزرعه گلاب قدیم بسیار آب و هوای خوبی  داشته است محل زندگی و ییلاق و قشلاق شاهان و مردان قاجاری بوده است.
از جمله این افراد می توان به: علی‌خان ظهیر‌الدوله، قوام‌السلطنه، نصرت‌السلطنه، ملک‌التجار و… اشاره کرد.
 جعفر آباد در آن زمان به حالت روستا بوده است که دارای امکانات زیادی هم بود.
حتی حمام و مسجد هم نداشت. مردم برای رفع نیازهای خود مجبور به رفتن به  تجریش بودند. از جمله طایفه های مهم این منطقه می توان به محبیان اشاره  کرد که امروزه تعداد بسیار کمی از آنها باقی مانده اند.
 زندگی بیشتر ساکنان جعفرآباد به صورت رعیتی بوده یعنی بر روی زمین های اربابان کار می کرده اند.
نخستین سینمای روباز این منطقه در جعفرآباد تاسیس شده است و مردم منطقه  روزانه برای تماشای فیلم و یا تفریح به اینجا می آمدند. از آنجایی که جعفر  آباد میزابن تعداد کمی افراد بود در آن حیوانات وحشی نیز دیده می شدند که  البته این اتفاق در شب ها می افتاد و در روزها این منطقه، مکانی بسیار پر  رونق بوده است.
 در زمستانها برف بسیار سنگینی در این منطقه می باریده و در بهار و  پاییز نیز بارش باران هر سال دیده می شده. افراد بسیاری از سفارت آمریکا در  این منطقه سکنی گزیده بودند و این نکته نشان دهنده ی جذابیت این منطقه حتی  در دید خارجی ها را نشان می دهد.
 لازم به ذکر است که رضا شاه پهلوی بخش اعظم این منطقه را به قیمت 1300  تومان از متولی امامزاده خرید و به اراضی کاخ سعدآباد افزود. با اینکه  جعفر آباد دارای راه ماشین رو بود اما به دلیلی اینکه منطقه ای دور افتاده  به حساب می آمد ماشین ها بسیار کم از آن عبور می کردند. مغازه هایی که در  این منطقه بودند عبارت اند از: جگرکی، نانوایی و…
اگر خواهان مطالعه ی ب سیشتر درباره ی خیابان جعفر آباد هستید می توانید به نوشته های محمد باقر سامعی درباره ی آن مراجعه کنید.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۴
ایران ماوا
برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
از جمله مناطق بسیار زیبای شمیرانات که دارای حکایات جذابی نیز می  باشد، جعفر آباد است.  متاسفانه تعداد زیادی از ساکنان قدیمی آن باقی  نمانده اند و همین موضوع باعث شده که نتوانیم اطلاعات زیادی از این منطقه  بدست آوریم.
 با این حال به چند تن از آنها برخوردیم و پرسش هایی از آنها در رابطه  با جعفر آباد نمودیم که در پایینتر به آن اشاره می کنیم. شمیرانات منطقه ای  است که هنوز هم با وجود گذشت زمان و تغییر اسم ها، مردمش اماکن را به اسم  های قدیم می شناسند.
این نام ها بر روی هیچ تابلو و یا پلاکاردی واقع نشده اند و بین مردم  قراردادی هستند. اکنون به تحقیقی که در رابطه با افراد قدیمی این منطقه  صورت گرفته است می پردازیم:
خیابان جعفر آباد دیگر حس و حال قدیمی خود را ندارد.
 این خیابان اکنون با ساختمان های سر به فلک کشیده در دو طرف خیابان  دارای نمایی تجاری شده است که در آن دیگر نه از باغ خبری است ونمای زیبای  کوه ها.
 ساکنان قدیمی می گویند که جعفر آباد میزبان یک سیل در سال 1366 بوده است و بعد از آن به طور کلی نمای خیابان تغییر کرده است.
 خیابان جعفرآباد به دلیل شلوغی همیشه ترافیک است و برای گذر از آن باید مدت زیادی را در ترافیک سر کنید.
 نام دیگر خیابان جعفرآباد خیابان شهید جعفری است.
جعفرآباد از شمال به دربند، از جنوب به تجریش، شرق به امامزاده قاسم واز غرب نیز به خیابان اسدآباد محدود می شود.
 ساکنان قدیمی می گویند که در این منطقه 150 سال پیش چیزی به اسم  خیابان جعفرآباد وجود نداشته است وبه جای آن، این منطقه پر بوده از باغ و  درخت.
 این منطقه که در گلابدره قرار داشته است به مزرعه گلاب شهرت داشته.  وجه تسمیه ی آن به مزرعه گلاب، روئیدن زیاد سیب گلاب در این منطقه بوده  است.
 احتمالا اگر قصد رفتن به دربند را داشته باشید نام جعفر آباد به  گوشتان خورده باشد. اما ممکن است نشانی از جعفرآباد نبینید بلکه برای رفتن  به جعفر آباد باید خیابان جعفرآباد را به شمال بروید.
 آب و هوای جعفرآباد در قدیم با چیزی که الان هست به شدت متفاوت بوده  است و به دلیل نزدیکی به کوهستان و آب کافی دارای انواع محصولات گیاهی از  جمله غلات ها، انواع میوه جات، صیفی جات، پنبه و گندم بوده است.
 یکی از اهالی قدیمی این منطقه می گوید که جمعیت افراد ساکن در اطراف  مزرعه گلاب زیاد نبوده اند و تمامی این منطقه باغ و منظره ی کوه های سر به  فلک کشیده بوده است.
 قنات های بسیاری که در این منطقه بوده اند به علاوه ی چشمه ها آب این  منطقه را تامین می کردند، علاوه بر این دو رودخانه ی دربند نیز از این  منطقه می گذشت.
در کتاب هایی نیز به خیابان جعفر آباد اشاره شده که از جمله آنها می  توان به کتابی از منوچهر ستوده اشاره کرد که موضوع مزرعه گلاب در آن به  خوبی بررسی شده است.
در مورد وجه تسمیه ی این خیابان حکایاتی آورده شده است که از جمله آنها  می توان به رابطه ی رضاخان با یکی از مالکان زمین های این منطقه اشاره  کرد.
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.


منبع: www.iranmavaa.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۳
ایران ماوا