دانشگاه های شاخص ایران عموما در تهران واقع شده اند که هر ساله رتبه های برتر در آزمون سراسری موق به وارد شدن به این دانشگاه ها می شوند.

از این دانشگاه ها می توان به دانشگاه تهران، خوارزمی، علامه، شهید بهشتی، صنعت نفت(با مرکزیت آبادان)، خواجه نصیر و… اشاره کرد. اکنون به معرفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی می پردازیم:

دانشگاه خواجه نصیر دارای دانشکده هایی به صورت غیر متمرکز در تهران می باشد و جزو دانشگاه های برتر ایران از نظر صنعتی می باشد که در سال ۱۳۹۲ در بین ۵ دانشگاه برتر صنعتی قرار گرفت.

 اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا نام این مجموعه در سال ۱۳۵۹ دانشگاه فنی و مهندسی بوده است که از مؤسسه عالی تکنیک و منفیسی، مدرسه عالی فنی، دانشکده نقشه ‌برداری، مؤسسه آبشناسی، دانشکده هواشناسی و علوم جو، دانشکده مخابرات، مدرسه عالی ساختمان، دانشگاه کار و پیشه، تربیت دبیر فنی پلی تکنیک تهران، دانشگاه علوم و فنون مجتمع آموزشی وزارت راه، مجتمع تکنولوژی تهران ومدرسه عالی تلویزیون وسینما تشکیل شده بود که در سال ۱۳۶۷ نام این مجموعه به خواجه نصیرالدین طوسی تغییر یافت.

دانشگاه خواجه نصیر با نسبت استاد به دانشجو ۱ به ۱۸ دارای رشته های متعددی در زمینه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این دانشگاه دارای ۱۸ رشته در مقطع کارشناسی، ۵۳ رشته در مقطع ارشد و ۲۳ رشته در مقطع دکتری می باشد. همچنین دانشگاه خواجه نصیر دارای ۱۱ دانشکده می باشد.

دانشگاه خواجه نصیر دانشگاهی بسیار پویا و فعال در عرصه های مختلف علمی و صنعتی می باشد  که شاهد این ماجرا نیز  مجموعه فعالیت های پژوهشی در عرصه های مختلف علمی و صنعتی می باشد.

 در پاره ای از عرصه ها تنها نیروهای متخصص کشور در دانشگاه فعالیت می کنند و یا دانش آموخته ی این دانشگاه هستند. دانشگاه خواجه نصیر با عقد قرارداد های بسیار در صنایع مختلف کشور مشکلات آنها را حل کرده و در بسیاری از دستاوردهای پژوهشی سهیم شده است.

دانشگاه خواجه نصیر در پی سیاست های سال های اخیر تغییرات و پیشرفت هایی داشته است. همانطور که گفته شد دانشگاه خواجه نصیر در سه مقطع فعالیت دارد که بیش از ۴۰ درصد کل دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت می کنند. همچنین این دانشگاه دارای دوره های آموزشی الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

دانشگاه خواجه نصیر در مقاطع ارشد و دکتری دوره های بین المللی مشترک با دانشگاه های خارج از ایران از جمله دانشگاه های  کشورهایانگلستان،فرانسه،هلند،آلمانوروسیه برگزار کرده است. همچنین این دانشگاه یک دوره هوافضا با دانشگاه ماتی روسیه برگزار کرده است.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله . هسته ی اولیه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین دانشکده مخابرات است که امروزه ساختمان و مکان آن به دانشکده مهندسی برق تبدیل شده است. تاسیس دانشکده ی مخابرات به سال ۱۳۰۷ بر میگردد که در سال ۱۳۱۸ نیز به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

همانطور که گفته شد دانشگاه فنی و مهندسی که در سال ۱۳۵۹ در پی تصویب ستاد فرهنگی انقلاب تاسیس شد که در سال ۱۳۶۷ نام آن به دانشگاه خواجه نصیر تغییر یافت. دانشگاه خواجه نصیر از ادغام ۹ مجموعه ی آموزشی تشکیل شده بود  که امروزه دارای ۵ قطب علمی، ۷۵ آزمایشگاه، ۶ گروه و مرکز پژوهشی و ۵ پژوهشکده می باشد.

 همانطور که بالاتر نیز اشاره شد با قدمت ترین زمینه ای که دانشگاه در آن فعالیت می کند مخابرات است که بعد از آن رشته ی نقشه برداری قرار دارد. عمر رشته ی مخابرات ۸۱ سال و نقشه برداری ۵۵ سال می باشد. پس از این دو، رشته ی مهندسی مکانیک قرار دارد که دارای عمر۳۶ ساله است.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با ساختار فعلی در ابتدا در سال۱۳۵۹ ، در پی تصویب ستاد انقلاب فرهنگی از ادغام۹ مرکز آموزش عالی و با عنوان مجتمع دانشگاهی فنی و مهندسی، بنیاد نهاده شد و سپس در سال  ۱۳۶۲نام آن به دانشگاه فنی و مهندسی و در سال۱۳۶۷ به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تغییر یافت.

این دانشگاه در حال ‌حاضر۵ قطب علمی،  ۷۵آزمایشگاه پژوهشی، ۶گروه و مرکز پژوهشی و۵پژوهشکده دارد که در زمینه ‌های تخصصی دانشگاه فعالیت می‌کنند.خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.


منبع: WWW.IRANMAVAA.IR