برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .

 

از جمله جاذبه های گردشگری اصلی تهران آبشار های اطراف آن است.
یکی از این آبشار ها شیرپلا نام دارد که در مسیر کوهنوردی دربند به توچال قرار دارد. این آبشار به مانند اکثر آبشارهای تهران فصلی می باشد، یعنی از ذوب شدن برف های زمستان در بهار و تابستان بوجود می آید.
از دیگر آبشارهای فصلی تهران می توان به: پیچ آدران در کیلومتر 15 جاده کرج به چالوس، آبشار سنگان در مسیر امامزاده داوود و آبشار منظریه در ناحیه شمیرانات اشاره کرد.
آبشار دوقلو یکی از مهمترین آبشارهای تهران است، کمال الملک نیز در یکی از تابلوهای خود این آبشار را به تصویر کشیده است.
وجه تسمیه ی این آبشار دو قسمت شدن آن در هنگام سرازیر شدن به پایین است. این آبشار در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار دارد و ارتفاع قسمتی که از آنجا آب سرازیرمی شود نیز 20 متر است.
برای رفتن به آبشارهای دوقلوی شیرپلا باید از چند منطقه عبور کنید، در ابتدا باید دربند را پشت سر بگذارید، سپس با استفاده از تابلوهای نصب شده به دهکده پس قلعه می رسید. با رد کردن روستا باید دو ساعت پیاده روی و کوهپیمایی کنید تا به آبشارهای دوقلو برسید. به دلیل صخره ای بودن برخی مسیرها سیم بکسل و طناب نصب شده تا عبور از مسیرها آسانتر و ایمن شود.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
دهکده پس قلعه محله ایست تاریخی که قدمت آن به پیش از اسلام می رسد. این محله در دره ای پرآب قرار دارد که به دلیل زیبایی بسیاری که دارد به محل ضیافت کوه و پرنده و آبشار معروف شده است. دلایل و اسنادی موجود است که این نظریه که مربوط به قدمت داشتن پس قلعه است را تایید می کند، از جمله اینکه قبور زرتشتی در انتهای آبادی در کنار یک چنار کهن قرار دارد.
همچنین یک قصر که متعلق به یکی از امرای عرب بوده است در آنجا دیده می شود. پس قلعه در دو کیلومتری شمیران واقع شده است.
از به هم پیوستن ریزابه های آبشارهای شیرپیلا و اوسون یک رودخانه تشکیل داده شده که اهالی آنرا رود جعفرآباد می نامند.
این منطقه از جهت کوه هایی که دارد نیز مورد اهمیت است، اولین جایی که در ایران سنگ نوردی با طناب و میخ در آن به انجام رسیده کوه بند یخ بوده است. کوه بند یخ سالهای خیلی دور بر اثر رانش زمین بین دو صخره شکل گرفته است. بر اثر همین رانش سنگهای بسیار بزرگ از آن موقع تا به کنون در محل باقی مانده اند.
دیگر کوه مهم این منطقه بند اوسون است، این کوه دارای صخره های بلند در انتهای باغ های دهکده پس قلعه است. نام دیگر این کوه بند مگس است. دیگر کوه های مهم این منطقه عبارت اند از:های بازارک، تخت سرطان، شیرپلا و اسپید کمر. این قله ها نیز سالانه میزبان کوهنوردان و گردشگران بسیاری می باشند.
دو چشمه ی بسیارخالص در شمال آبشار شیرپیلا قرار دارد که نام های آنها عبارتند از: نرگس و فرخلا. علت گوارایی و خلوص آب این چشمه هابرخورد با سنگ ها و ماسه ها است.
برای رفتن به آبشار شیرپیلا تا حد امکان از وسایل سبک استفاده کنید، حتی الامکان از بردن وسایل غیر ضروری خودداری کنید. کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید و حتما جعبه ی کمک های اولیه با خود به همراه داشته باشید.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.


منبع: WWW.IRANMAVAA.IR